تراکت چیست؟
آنچه در این مطلب می خوانید

تبلیغات
تراکت تبلیغاتی به برگه چاپی و قابل لمسی گفته میشود. که صاحبان کسبوکار برای معرفی محصولات یا سرویس خود، یا اعلام رویداد یا نمایشگاهی که در آن شرکت کردهاند. از آن استفاده میکنند- .فرقی نمیکند که صاحب یک کسبوکار کوچک یا بزرگی باشید، شما میتوانید با استفاده .از چاپ تراکت پیام تبلیغاتی خویش را مستقیماً به دست مخاطبان اصلی برسانید-.
مزایای مهم استفاده از تراکت
ما در این مقاله میخواهیم به 6 مزیت مهم استفاده از تراکت اشاره کنیم:
هدف قرار دادن مخاطبان اصلی
استفاده از تراکت یکی از عالی ترین روشهای تبلیغات چاپی برای رساندن. پیام شما به مخاطبان هست- .مخاطبان علاقه دارند تا محتوایی که نیازشان را برطرف میکند را مطالعه کنند. شما میتوانید با استفاده از یک نکته کوتاه تبلیغاتی، پیام خویش را به مخاطبان اصلی خویش برسانید.
اطلاع رسانی سریع و آسان
شما میتوانید با نوشتن .یک پیام کوتاه تبلیغاتی بر روی تراکت محصولات یا سرویس خویش را معرفی کنید-. نیز با قراردادن شماره تماس، آدرس شرکت، آدرس سایت .و حتی آدرس شبکههای اجتماعی از مخاطبان خویش بخواهید. برای دریافت اطلاعات زیادتر با شما در ارتباط باشند.
ملموس و قابل مشاهده بودن
ملموس و قابل مشاهده بودن، یکی از مزایای مورد استفاده تراکت هست.زیرا شما مطمئن میشوید که پیامتان مستقیماَ به دست مخاطبان میرسد. استفاده از خلاقیت، نوع و جنس کاغذ از اهمیت بسیاری برخوردار هست- .اگر تراکت از جنس مناسب، کاغذ مناسب و خلاقیت خوبی برخوردار باشد، تاثیر فوق العادهای در ذهن مخاطبان خواهد گذاشت-.
مقرون به صرفه بودن
همانطور که اشاره شد، روشهای پرهزینه تبلیغاتی دیگری وجود دارند. که مشتری اصلی را مورد هدف قرار نمیدهند- .چاپ تراکت هزینههای تبلیغاتی را به شدت کاهش میدهد. و جزء تاثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی هست که با پرداخت هزینههای کمتر، پیام شما را به مخاطبان اصلی میرساند-.
بازاریابی سریع
زمانی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کرده باشید .با ارائه تراکت به مخاطبان در همان لحظه میتوانید، پیغام تبلیغاتی خویش را مستقیماً به دست آنها برسانید- از طرفی میشود . با قراردادن QR Code یا کد تخفیف بر روی “تراکت” مخاطبان را ترغیب بشود. تا از تخفیف محصولات یا سرویس استفاده کنند-.
تبلیغات برای کسبوکارهای محلی
کسبوکارهای کوچک محلی مانند: آرایشگاهها، رستورانها، سوپرمارکتها و … که بر پایه ارائه مستقیم کالا یا سرویس استوارهستند .و مخاطبان اصلی آنها ساکنین محل میباشند، ازطریق “تراکتهای تبلیغاتی” میتوانند .محصولات یا سرویس خویش را در سطح آن محل معرفی کنند-.
نحوه توزیع تراکت در راستای فروش
استفاده .از تراکت دلیل معرفی کسبوکارها، زیادتر کردن فروش و برندینگ میشود- چگونگی توزیع و رساندن تراکت به دست مخاطبان از اهمیت ویژهای برخوردار هست-. تراکتهای تبلیغاتی با چندین متد متفاوت به دست مخاطبان میرسد، که میشود. به انواع روشهای توزیع آن به شرح ذیل اشاره کرد:
پخش تراکت در خیابانها
- پخش تراکت در خیابانها: آنچه که عموم مردم میپندارند این هست. که، پراکندن تراکت در سطح خیابانهای شهر بی هدف بوده. و بازخوردی ندارد، این در حالی هست .که پراکندن تراکت میتواند کاملا هدفمند باشد .و به دست مخاطبان اصلی شما برسد- درنظر بگیرید که یک آرایشگاه بانوان میتواند با پراکندن تراکت در خیابانهای محل، آن را به دست مخاطبان اصلی (بانوان آن محل) برساند-
قراردادن تراکت بر روی شیشه
- قراردادن تراکت بر روی شیشه خودرو: بعضی از کسبوکارها برای تبلیغات خویش تمایل دارند که تراکت را بر روی شیشه ماشین اشخاص قرار دهند-. (ما این متد را توصیه نمیکنیم).
- پخش تراکت در نمایشگاهها و رویدادها: وقتی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کردهاید، .با پراکندن تراکت در میان شرکتکنندگان میتوانید مخاطبان اصلی را جذب علامت تجاری خویش کنید-.
تراکت یکی از روشهای موثر تبلیغات چاپی هست
جمع بندی
همانطور که در این مقاله اشاره کردیم. استفاده از تراکت یکی از روشهای موثر تبلیغات چاپی هست-. کم هزینه بودن و کم حجم بودن تراکت دلیل میشود تا شما بتوانید .محصولات یا سرویس خویش را به عالی ترین روش تبلیغ کنید-. استفاده از تراکت علاوه بر انتقال پیام شما به مخاطبان اصلی میتواند با طراحی جذاب تاثیرگذاری پیام شما را چند برابرکند-.