19 نکته‌ای که تراکت‌ را به عاملی مهم در فروش تبدیل می‌کند

تراکت، اولین و به نسبت کم هزینه‌ترین متد تبلیغاتی هست که مورد انتخاب صنایع گوناگون تجاری قرار گرفته هست-    هریک    از ما بارها و بارها در مکان‌های متعدد با این برگه‌های جذاب تبلیغاتی روبرو شده‌ایم- اما چرا  بعضی  از آن‌ها به جای بدل شدن به یک عامل مهم در فروش، راهی زباله‌دان‌ها می‌شوند؟ هر تراکت با دربرداشتن تعدادی جمله، تصویر ساده و چاپ و توزیع به طور معمولی به یک ابراز تبلیغاتی برای کسب‌و‌کار تبدیل نخواهد شد-

بدیهی هست که با آگاهی از اصول صحیح تهیه و توزیع   میشود   با خیال راحت به این نوع بازاریابی محصولات و سرویس پرداخت- بدین ترتیب ما در این مقاله به چک نکات مهم در طراحی، چاپ و پراکندن تراکت ها می‌پردازیم-

 

1- فرآیند تهیه و توزیع صحیح تراکت

تراکت‌ به عنوان یکی از ابزارات تبلیغاتی، فرآیندی را در تهیه، چاپ و پراکندن به خویش اختصاص می‌دهد- هر چه مقدار آشنایی با این فرآیند کامل‌تر باشد نتیجه‌ای که حاصل می‌گردد مطلوب‌تر خواهد بود-

نکته‌ای که بعد از طراحی تراکت و چاپ آن مورد توجه قرار دارد

چگونگی پراکندن صحیح آن همراه با برنامه‌ی از پیش تعیین شده هست-

منظور از برنامه‌ریزی، چک  موردها مهمی هست که به طور مستقیم در تعامل با نوع کسب‌و‌کار می‌باشد- مواردی همچون شناسایی بازار هدف، مکان و متد صحیح پراکندن تراکت متناسب با نوع کسب‌و‌کار- نیز داشتن یک جدول زمان‌بندی‌ شده برای پراکندن تراکت ها به طور مداوم نکته‌ی موثر دیگری خواهد بود-

 

در  بعضی   موردها ممکن هست دریافت بازخورد مورد انتظار کمی زمان‌بر باشد

اما باید به یاد داشت که یک تراکت حرفه‌ای پس از گذشت وقتی کوتاه، شما را به هدف مورد نظرتان از این تبلیغات خواهد رساند- از مزایای تبلیغات مداوم بدین صورت، این هست که با هربار چاپ تراکت و پراکندن آن   میشود   بازخوردهای پیشین را بهبود بخشید-

نکته‌ی آخر در فرآیند توزیع یک تراکت انتخاب شخصی هست

که قرار هست این برگه‌های تبلیغاتی به دست او سپرده گردد- شخصی که این مسئولیت را بر عهده دارد نقش مهمی در اثربخش بودن تبلیغات ایفا می‌کند-  پس بهتر هست از هوش و مهارت‌های حرفه‌ای برخوردار باشد-

 

2- شناخت مخاطبین هدف

یکی از  موردها زیاد مهمی که در طراحی، تهیه و پراکندن تراکت باید در اولیت چک قرار گیرد

شناسایی مخاطبین و بازار هدف مورد نظر با توجه به نوع کسب‌و‌کار هست-

هرچه در این مبحث با قدرت بیشتری پیش بروید بدون شک نتیجه مطلوب‌تری حاصل می‌گردد- در فرآیند شناخت مخاطبین مورد نظر می‌بایست مواردی همچون رنج سنی و جنسیت مخاطبین را در هردو مورد تهیه و پراکندن صحیح تراکت در نظر گرفت- در این حالت دقت لازم در رابطه با استفاده از توناژ رنگی صحیح، تصاویر و مطالب درج شده در تراکت و نیز مکان مناسب پراکندن آن ایجاد می‌گردد-

 

به عنوان نمونه تبلیغات تراکتی

برای آموزشکاه برگزارکننده کلاس‌های کنکور در نزدیکی مدارس برای مخاطبینی که به این موضوع نیاز دارند زیاد کاربردی خواهد بود- عکس این عمل نیز می‌تواند اتفاق بی‌افتد؛ مثلا تبلیغات یک آرایشگاه معروف زنانه برای کودکان و مردان هیچ جذابیتی نخواهد داشت-

عدم توجه به جامعه‌ی مخاطبین مورد نظر، علاوه بر اتلاف زمان و هزینه‌، نتیجه‌‌ی مطلوبی هم به دنبال نخواهد داشت-

 

3- مکان و زمان مناسب پراکندن تراکت

توزیع تراکت در زمان و مکان نامناسب می‌تواند به راحتی منجر به هدر رفتن آن گردد-  پس برای داشتن نتیجه‌ی مورد نظر بهتر هست که در ابتدا زمان و محل متناسب با نوع کسب‌و‌کار با توجه به حضور افرادی که می‌توانند به مشتری‌های واقعی بدل شوند را به درستی چک گردد-

 

به طورنمونه پراکندن تراکت برای بازاریابی

مشاغلی همچون رستوران و سوپرمارکت به اندازه‌ی مشاغل تخصصی و مهندسی سخت و محدودیت ندارند .و چه بسا بازاریابی محلی و در مکانی نزدیک به خویش را اقتضا می‌کنند-.

از طرف دیگر اگر برای بازاریابی یک مزون از تبلیغ و پراکندن تراکت به طور ماشین به ماشین استفاده گردد، حتی در صورت پذیرش رانندگان، ممکن هست به عنوان یک کاغذ بی‌مصرف تلقی شده.و به دور انداخته بشود زیرا به دست     مشتری     مناسب خویش نرسیده هست.

در کنار اهمیت موضوع محل مناسب پراکندن یک تراکت، زمان تبلیغات نیز مهم بوده .و با نوع کسب‌و‌کار رابطه مستقیمی دارد. به طور نمونه برای یک قالیشویی، عالی ترین زمان تبلیغات فصل بهار و تابستان خواهد بود. و مطمئنا نظر بیشتری را نسبت به فصول بارندگی به خویش جلب می‌کند-.

 

4- روش‌های متفاوت پراکندن تراکت

تراکت‌های تبلیغاتی به طور معمول با چندین متد متفاوت پراکندن و توزیع می‌گردند. از نکته آن‌ها می‌‎توان به موراد ذیل اشاره گردد-

– پراکندن تراکت بین عموم مردم در معابر و نمایشگاه‌‎ها.

– چسباندن تراکت در معابر، درب خانه ها و مغازه‌ها.

– پراکندن تراکت به طور   ماشین   به خودرو.

– پراکندن تراکت در سازمان‌های تجاری و شرکت‌ها.

 

جهت استفاده از    هریک    از روش‌های مذکور باید به نوع کسب‌و‌کار و مخاطبین مورد نظر توجه داشت.

 

در ادامه‌ی این مقاله، دیگر نکات مهمی که در طراحی و چاپ یک تراکت حائز اهمیت هستند را بیان می‌کنیم.

 

5- جلب توجه مخاطبین با کلمه هابرجسته و شفاف

همانطور که طراحی و ظاهر یک تراکت می‌تواند. در نگاه نخست مورد توجه قرار گیرد نوع کلمه هاو چگونگی استفاده از آن‌ها نیز به همان اندازه مهم و تاثیرگذار خواهد بود-.

به طورنمونه استفاده از کلمه “شما” به سرعت این حس را برای     مشتری     ایجاد می‌کند .که مستقیما با او صحبت می‌کنید- در این حالت توجه اشخاص زیادتر جلب شده.

و به دنبال شنیدن سخن پایانی شما در رابطه با سود و منفعت حاصل از استفاده از محصول و سرویس درج شده در تراکت تبلیغاتی خواهند بود.

 

تیتر به کار رفته در یک تراکت از تاثیر زیادی برخوردار هست چرا که در اصل شما چند ثانیه زیادتر برای جلب توجه مخاطین ندارید.-  پس استفاده از کلمه هاشفاف و جذاب همراه با تیتر برجسته می‌تواند زیاد قابل توجه باشد-.

یکی از ترفندهای مفید در مبحث درج مطالب در تراکت، پرهیز از جملات سخت و جایگذاری توضیحات ساده. و کوتاه در مورد مزایای محصولات و سرویس هست-.

 

6- اهمیت فراخوان و عنوان اصلی

تراکت‌‌ها نسخه‌ی بزرگ‌تر کارت ویزیت نبوده

و هدف دیگری را با خویش به همراه دارند.- این‌که در ابتدای تراکت خویش از چه عنوان و تیتری استفاده می‌‌شود در بازاریابی زیاد تعیین‌کننده خواهد بود-.

گاهی اوقات یک نکته مناسب در عنوان می‌تواند چنان تاثیری در تبلیغات داشته باشد. که مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی بدل کند- این جملات نقش همان فراخوان و دعوت مشتریان به عمل (خرید) را ایفا می‎‌کنند-.

مثلا با قرار دادن جمله‌ای خاص یا اطلاعات تماس خویش در کنار بیانیه‌ای، مخاطبین را به مشاهده‌ی وب‌سایت و تماس با خویش تشویق کنید- این نکته می‌تواند هرآن‌چیزی باشد که متناسب با کسب‌و‌کار شما هست-.

تراکت‌‌

لازم به ذکر هست که این گونه جملات بهتر هست .به نوعی بیان شوند .که به مشتریان این حس را انتقال دهند که برای شما زیاد با ارزش هستند و شما قدردان درخواست و خرید آن‌ها هستید-.

برای دستیابی به نکته مناسب   میشود   از سوالات مشابه زیر کمک گرفت؛

– به مخاطبی که برای اولین بار هست با شرکت و کسب‌وکار شما آشنا می‌شود چه می‌توانید. بگویید تا او را جذب خویش نموده و در او تمایل به برقراری ارتباط با خویش را ایجاد کنید؟

– چه چیزی را می‌توانید به متقاضی پیشنهاد دهید. تا نشان‌دهنده‌ی ارزش و اهمیتی هست که برای او قائل هستید؟

– بیان چه جملاتی می‌تواند توانایی شما را در انجام بهترین‌ها در عمل به اثبات برساند؟.

– چطور از این فرصت می‌توانید عالی ترین استفاده را داشته باشید. و اعتماد شخصی را که هیچ شناخت اولیه از شرکت تجاری شما ندارد به درستی به خویش جلب کنید؟.

– چه چیزی کسب‌و‌کار شما را منحصر به شخص می‌کند. و چرا یک متقاضی باید شما را بر شخص دیگری برتری داده و شما را انتخاب کند؟.

 

7- تمرکز زیادتر بر روی مشتری.

هنگامی که بحث بازاریابی و تبلیغات از طریق پراکندن تراکت مطرح می‌شود،

از موضوع اطلاع‌رسانی اولیه فراتر رفته و می‌بایست مشتریان بالقوه را در مسیر ارتباط و تماس واقعی با خویش قرار داد-

اکتفا به گسترده کردن محصولات و سرویس و بروز‌رسانی آن‌ها در قسمت بازاریابی نتیجه‌ی جالبی نخواهد داشت .زیرا آنچه برای مشتریان می‌تواند در این قسمت مهم باشد مقدار اهمیتی هست که یک شرکت تجاری برای آن‌ها قائل هست-.

به عبارتی نیازها و مسائل مخاطبین شما موضوعی هست که باید در الویت تجارت قرار بگیرد-.

 

پس تمرکز بیشتری را بر روی مشتریان، علایق و نیازهایشان قرار دهید .تا تمایل کافی در آن‌ها برای ارتباط لازم فراهم گردد- بدین منظور برای دریافت نتیجه‌ی بهتر توصیه می‌شود.

تراکت و کسب‌و‌کار

که گاها اوقات خودتان را جای متقاضی گذاشته. و از دید او به تراکت و کسب‌و‌کار خویش نگاه کنید. در این حالت می‌توانید مشکلات، نیازها و سوالاتی که برای او وجود دارد را شناسایی کرده .و تراکتی با مضامین مورد نیاز متقاضی فراهم کنید-.

به طورنمونه ممکن هست یک متقاضی بالقوه به دنبال فواید و برتری محصولات و سرویس شما نسبت به سایر رقیبان باشد تا بتواند. با خیال راحت و اطمینان کامل به خرید از شما بپردازد-.

درج اطلاعات کافی از کسب‌و‌کار و اطلاعات تماس شما در قسمت مناسبی از تراکت که بتواند. برای مشتریان دید آسانی را فراهم کرده. و موجب جلب توجه آن‌ها بشود بی‌شک به نفع بازایابی تراکتی خواهد بود-.

 

8- تخفیف، کلمه‌ی جادویی در تراکت

کلمه‌ی تخفیف، از کلمه هاشگفت‌انگیز و جذابی هست .که در هر مکانی ثبت گردد، چشم‌ها را به خویش جلب کرده .و به احتمال زیاد زیاد مشتریان را به سمت مورد نظرتان هدایت می‌کند-.

 

قرار دادن  عنوان ها  تخفیف، تخفیف استثنایی، حراج و …- با فونت چشمگیر و در قسمت مناسب از تراکت از نکته مواردی هست که تراکت را در دستان مخاطبین تا لحظات بیشتری ماندگار می‌کند-.

 

9- توجه به ترکیب رنگ، فونت و تصاویر متناسب با کسب‌و‌کار.

جلب نظر متقاضی در این‌گونه تبلیغات زیاد مهم است؛ پس باید از هر ترفندی برای تحقق این امر استفاده گردد-. در تجارت، صنایع کاری متفاوتی وجود دارد که هر کدام، تصاویر مناسب و توناژ رنگی معناداری را می‌طلبد-.

رنگی که در طراحی تراکت استفاده می‌شود

به نوعی بازتاب‌کننده کسب‌و‌کار خواهد بود- در  بعضی  موارد، نوع تجارت این اجازه را به صاحب کسب‌و‌کار می‌دهد. تا تراکت خویش را از حالت ساده و معمولی خارج کرده و با افزودن تصاویر به متن، آن را منحصر‌‌به‌‌فرد کند-.

 

فونت‌های جذاب و به اندازه‌ی کافی چشمگیر به خصوص در  عنوان ها  درج شده در تراکت نیز در زیبایی ظاهری این محصول تاثیرگذار هستند.-  و این نکته را باید در نظر داشت .که استفاده از فونت‌های متعدد نه تنها جلوه‌ی خوبی ندارد .بلکه جذابیت طرح کلی کار را نیز از بین می‌برد-.

همچنین پیشنهاد می‌شود حتما به نگارش صحیح املایی جملات توجه کافی داشته باشید-. یک غلط املایی کوچک هم می‌تواند به سرعت نظر خواننده را معکوس کرده و یا حتی او را از ادامه‌ی خواندن مطالب تراکت شما باز دارد-.

 

10- توجه به گرماژ، جنس و روکش مناسب تراکت

ممکن هست در ابتدا نوع و کیفیت کاغذ و نیز رنگی که برای تهیه یک تراکت استفاده می‌شود. مورد توجه زیادی قرار نگیرد اما همین موضوع خویش در نحوه‌ی ارائه و جلب نظر مخاطبین اهمیت دارد-..

چرا که حتی اگر عالی ترین طرح و نوشته را هم داشته باشید. ولی در کاغذ بی‌کیفیت و با رنگ نامناسب به چاپ برسانید از تاثیر آن کاسته می‌شود-.

 

جنس کاغذی که برای تراکت استفاده می‌گردد در دو نوع گلاسه و تحریر هست- استاندارد گرماژ آن نیز بین 80 تا 300 گرم در بازار رایج هست-. برای حفاظت زیادتر از تراکت نیز   میشود   از روکش مناسب همچون سلفون مات، سلفون مخملی و سلفون براق استفاده گردد-.

با مشاهده‌‌ی نمونه تراکت های موجود در بازار، می‌توانید نوع مناسب مورد نظر خویش را قبل از فرآیند چاپ به درستی انتخاب کنید -.

 

11- استفاده خاص صفحه‌ی خالی پشت تراکت

در حالت کلی، تراکت‌ها به طور یک رو به چاپ می‌رسند؛ .به خصوص آن‌هایی که برای چسباندن بر روی سطوح متفاوت چاپ می‌شوند- در وهله‌ی نخست احتمالابه نظر برسد .که چاپ تراکت به طور یک رو ارزان‌تر باشد.

اما در عمل با کمی دقت خواهیم دید. که تراکت دو طرفه، قدرت تبلیغاتی را دو برابر خواهد گردد- به عبارت دیگر با داشتن یک تراکت دورو ضمن برخورداری از فضای زیادتر تبلیغاتی،   میشود  . هزینه‌ی کمتری نسبت به چاپ دو سری تراکت یک رو پرداخت گردد-.

 

بدیهی هست که مهم‌ترین اطلاعات می‌بایست در سمت جلویی تراکت قرار گیرد .و در سمت پشتی آن مجددا نباید به پیام اصلی پرداخت و حالت رقابتی با خویش ایجاد گردد-. بدین ترتیب، سمت دوم این محصول برای اطلاعات پشتیبانی‌ همچون فهرست جامع خدمات، لیست قیمت، نقشه‌ی محل دقیق شما، جوایز اخیر و …- استفاده دارد-.

با رعایت نکات فوق   میشود   تراکت مناسب کسب‌و‌کار خویش را داشته. و به عنوان عالی ترین متد تبلیغاتی مورد استفاده قرار دهید-.

تبلیغات با استفاده پراکندن تراکت

پخش تراکت یکی از روش های متداول برای تبلیغ و معرفی محصولات میباشد.- اشخاص بسیاری از این متد برای توسعه و پیشرفت کار خویش استفاده می کنند-.

مخصوصاً در نمایشگاه های متفاوت بیش تر شرکت های تجاری از چاپ و پراکندن تراکت استفاده می کنند. و اتفاقاً نتیجه زیاد مطلوبی نیز به همراه دارد.-ما در ادامه این مطلب هدف را بر این امر قرار داده ایم تا شما را با روش های مهم تبلیغات با پراکندن تراکت آشنا کنیم-.

چاپ تراکت و تبلیغات مؤثر

همان طور که می دانید یکی از روش های زیاد خوب در تبلیغات و بازاریابی، پراکندن و توزیع تراکت با محتوای بهینه و مناسب میباشد-  و این به تنهایی کافی نیست-

شما علاوه بر این که یک محتوای مناسب برای تراکتتان انتخاب میکنید،

باید مخاطبان خویش را بشناسید- نیز به یاد داشته باشید. که  تیم  تبلیغاتی توزینو به عنوان یکی از فعال ترین  تیم  های تبلیغاتی در ایران با ارئه سرویس زیاد زیادی با شما همراه خواهد بود .که میتوانید در ادامه با  بعضی  از مهمترین این سرویس آشنا شوید:.

چاپ تراکت

این موضوع می تواند کمک بسیاری به شما در برای استفاده مؤثر از تبلیغات تراکتی برای توسعه کسب و کارتان بکند-.  و نگران این  موردها نباشید.

تبلیغات با پراکندن تراکت

مزایای درخواست طراحی تراکت

اگر شما هم این سؤال را دارید که سرویس چاپ و پراکندن تراکت ما چه مزایایی دارد. و چه تفاوتی با دیگر شرکت های مشابه می تواند داشته باشد، پس هم چنان با ما همراه باشید-.

شما با درخواست طراحی تراکت

از طریق وب سایت ما می توانید با وجود گران تر شدن لوازم کار از نکته کاغذ، هنوز هم تراکت مورد نظرتان را با ارزان ترین قیمت چاپ کنید-.

از آن قدیم تیم طراحی ما متشکل از عالی ترین گرافیست ها و طراحان حرفه ای در این زمینه میباشد. و درخواست های شما را در کم ترین زمان ممکن طراحی کرده و تحویل خواهند داد-.

هم چنین شما می توانید از مشاوره های ما در خصوص محتوای مورد نظر یا طرح ها استفاده کنید-. ما همواره آماده هستیم تا دانش و تجربه چندین ساله خویش را در امر تبلیغات و چاپ و طراحی تراکت و … در اختیار شما عزیزان قرار دهیم-.

علاوه بر این ها شما می توانید از پیشنهادات ما در برای نحوه پراکندن تراکت و بازاریابی بهتر بهره مند شوید- . تیم  تبلیغاتی توزینو این افتخار را دارد که با ارائه سرویس زیاد زیادی با شما همراه باشد-شما میتوانید در ادامه با  بعضی  از این سرویس آشنا شوید:.

هدف پراکندن مویرگی

هدف از پراکندن مویرگی این هست که با استفاده. از مکان‌های فروش در دسترس، زیادتر بازار موجود را تحت پوشش قرار دهیم- در اکثر اوقات، پراکندن مویرگی وقتی استفاده می‌شود. که محصول  موردها استفاده‌ی زیادی داشته باشد و برندهای بسیاری نیز همین محصول را عرضه کنند-.

 پس اگر متقاضی  علامت تجاری شما را خریداری نکند،

علامت تجاری دیگری را می‌خرد- پس اصلی‌ترین هدف، توزیع گسترده‌ی محصول هست .و به همین دلیل از متد پراکندن مویرگی استفاده می‌شود-.

فروش کلی با تعداد فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی محصول ارتباط مستقیم دارد ( محصولاتی. مانند سیگار، نوشیدنی‌ها، صابون و غیره)- پراکندن مویرگی . زیادتر اوقات  در شرکت‌های محصول‌محور یا برای کالاهای اساسی، استفاده‌ی بیشتری دارد-.

این متد تمام فروشگاه‌های ممکن را تحت پوشش قرار می‌دهد-  پس برای این نوع از محصولات، متد توزیع، مهم‌ترین عامل موفقیت هست- هرچه محصول جذاب‌تری برای مشتریان داشته باشیم، در بلندمدت سود بیشتری به‌دست خواهیم آورد-

هر فروشگاهی که محل خرید مشتریان باشد.، مکان مناسبی برای توزیع محصول هم هست- برای مثال: حتما لازم نیست که محل توزیع، یک فروشگاه فیزیکی باشد-.

حتی فروشگاه‌های اینترنتی هم مناسب هستند.، چرا که خریدار می‌تواند محصول را آنلاین تهیه کند-.

به همین علت، این محصولات در رستوران‌ها، هتل‌های پنج ستاره، دکه‌های روزنامه‌ فروشی، شیرینی فروشی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و غیره هم در دسترس هستند-.

چرا باید پراکندن مویرگی انجام دهیم ؟

به عبارت دیگر، متد کار پراکندن مویرگی بدین صورت هست .که محصول را در مکان‌های متفاوتی برای توزیع قرار می‌دهد-.  زیادتر اوقات  محصولاتی که استفاده‌ی هر روزه دارند و باید مرتب تعویض شوند، در فروشگاه‌های متفاوت هر محله در دسترس هستند-.

خیلی به ندرت پیش می‌آید که متقاضی مجبور بشود تا به دنبال خمیردندان مورد علاقه‌ی خویش بگردد، چرا که شرکت‌های بزرگ تولید خمیردندان همه از متد پراکندن مویرگی استفاده می‌کنند-.

شرکت‌های دیگری که از پراکندن مویرگی استفاده می‌کنند

شامل تولیدکنندگان صابون، خوشبوکننده، پودر لباسشویی، محصولات بهداشتی بانوان، نوشیدنی‌ها و سیگار هستند-.

در درجه‌ی اول، شرکت تولیدکننده‌ی این محصولات بیشترین سود را از پراکندن مویرگی می‌برد- زیرا می‌تواند اولین  علامت تجاری باشد و محصول خویش را پیش از رقبایش در فروشگاه‌ها به فروش برساند-.

و همین‌طور خریداران ممکن هست به آن محصول احساس تعلق پیدا کنند-.

برای فروشندگان نیز بهتر هست که انواع برند‌ها را داشته باشند-

زیرا می‌توانند به این معروف شوند که همه‌ی برندها را در فروشگاه خویش دارند و می‌توانند متقاضی بیشتری جذب کنند- در نتیجه مشتریان رضایت بیشتری از آنها خواهند داشت و در میان تولیدکنندگان و مشتریان شهرت بیشتری پیدا می‌کنند-

دلیل استفاده از تراکت برای تبلیغ کسب و کار
این روز ها استفاده از تراکت چه برای تبلیغ یک محصول و چه برای اطلاع رسانی یک رویداد زیاد رواج یافته هست –

هنگامی که بخواهید بازار محصولات یا سرویس کسب و کارتان را توسعه دهید .و یا در حال ساماندهی یک رویداد خاص مانند یک کنسرت، رویداد ورزشی، بازگشایی یک فروشگاه، یا یک رویداد فرهنگی هنری هستید، تلاش می‌کنید که تجارت یا رویداد خویش را به دیگران معرفی و برای آن تبلیغ کنید-.

راه های زیادی نیز برای انجام این کار وجود دارد، از تبلیغات چهره به چهره تا کمپین های تبلیغاتی، روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، فضای مجازی و … با این حال  بعضی  از این متد های تبلیغاتی می‌تواند یک چالش جدی برای بسیاری از کسب و کار های کوچک و متوسط باشد-.

گاهی اوقات  بعضی  از این متد ها نیازمند بودجه فراوانی هستند. و این در حالی هست که همه شرکت ها این چنین بودجه هایی را در اختیار ندارند- به همین علت بسیاری از شرکت ها برنامه های تبلیغاتی خویش را به محیط آنلاین و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام محدود می‌کنند-.

در کنار اینکه شبکه های اجتماعی

مزایای خاص خویش را در معرفی و تبلیغ یک رویداد دارند،. استفاده از  بعضی  متد های اثبات شده تبلیغاتی مانند استفاده از تراکت های تبلیغاتی نیز حائز اهمیت زیادی هست-.

اما چرا تراکت ها در تبلیغات یک رویداد یا کسب و کار اهمیت زیادی دارند؟. دلایل زیادی برای پاسخ به این پرسش وجود دارد که توجه به    هریک    از آنها می‌تواند برای تبلیغات آتی شما مثمرثمر واقع بشود پس با این مطلب ایران جی اف ایکس همراه باشید-

۱- مخاطبان خویش را هدف قرار می‌دهید.

استفاده از تراکت

یک متد بی نظیر برای تبلیغ کسب وکار شما و رسیدن به مخاطبان مدنظر هست.- این مهم به این علت هست که با استفاده از متد توزیع مناسب تراکت ها، این برگه های کوچک برای مخاطبان و جامعه مورد نظر شما توزیع شده و به دست     مشتری     و متقاضی بالقوه می‌رسند-.

۲-در استفاده از تراکت به هر اندازه بخواهید می‌توانید خلاق باشید.

اگر تصمیم گرفته اید که با استفاده از تراکت رویدادی را تبلیغ کنید،. روش ها و خلاقیت های زیادی برای طراحی تراکت تبلیغاتی خویش در اختیار دارید- شما می‌توانید با یک طراحی جذاب و حرفه ای توجه مخاطبان خویش را به طور بهتری جلب کنید-.

البته پیشنهاد ما این هست که درخواست طراحی تراکت خویش را به یک طراح گرافیک با تجربه یا یک تیم طراحی حرفه ای بسپارید تا کلیه نکات تبلیغات، بازاریابی و طراحی را در خلق تراکت تبلیغاتی شما در نظر بگیرند و به شما یک تراکت تبلیغاتی خلاقانه و جذاب ارائه کنند –

معمولا سایز تراکت های تبلیغاتی A4 و A5 می‌باشد

و اغلب به طور دو طرفه طراحی و چاپ می‌شوند تا فضای بیشتری را برای ارسال پیام  به     مشتری     و متقاضی داشته باشند-

شما در طراحی تراکت ها به هر اندازه که بخواهید می‌توانید خلاقیت خرج کنید، .از پوشش های براق یا مات استفاده کنید و یا از برجسته سازی موضعی محتویات تراکت خویش بهره ببرید-.

۳- حس ملموس و محسوس دارند

یکی دیگر از مزایای استفاده ار تراکت برای تبلیغات محصولات

و سرویس کسب و کار ها ، طبیعت ملموس آن هست- اگر     مشتری     تراکت شما را نزد خویش نگه دارد .به نیمی از هدف خویش رسیده اید- نیمِ دیگر رسیدن به این هدف به طراحی، چاپ و کیفیت تراکت شما بستگی دارد-.

چنانچه چاپخانه ای که انتخاب کرده اید نمی‌تواند تراکت شما را با کیفیت مطلوبی چاپ کرده.و به دست شما دهد، در تغییر آن تردید نکنید زیرا این موضوع قابل ریسک کردن نیست-.

۴- امکان ایجاد انگیزه در     مشتری     را دارند.

استفاده از تراکت برای تبلیغات می‌تواند

این امکان را به شما دهد که از فضای آن به عنوان یک کوپن تخفیف استفاده کنید .و با این متد انگیزه مشتریان بالقوه تان را برای دریافت و نگهداری تراکت زیادتر کردن دهید.- این یک روش زیاد خوب برای چک نتایج کمپین تبلیغاتی شما با استفاده از تراکت نیز هست-.

تعدادی شعار تبلیغاتی برای درج بر روی تراکت :

  • با ارائه این برگه به مسئول فروش از X هزار تومان (20 هزار تومان) تخفیف بهره مند شوید –
  • این برگه را تا روز قرعه کشی نزد خویش نگاه دارید و شانس خویش را برای برنده شدن X دستگاه تماس همراه امتحان کنید -.
  • با استفاده از کد تخفیف XXX ”نمونه 326 ” از 20 درصد تخفیف در هنگام ثبت درخواست بهره مند شوید -.
  • با ارائه این برگه تا تاریخ X از Y درصد تخفیف بهره مند شوید.

۵- قابل سنجش است.

در طراحی تراکت خویش می‌توانید.

یک لینک کوتاه قابل رهگیری ( مثل لینک های سایت goo-gl ) یا کدی مربوطه به یک پیشنهاد ویژه درون وب سایتتان را قرار دهید با این کار به سادگی می‌توانید بازخورد مخاطبانتان و توجه آن ها به محتوی تراکت را چک کنی.  –

این چک صرفا برای تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغات نیست. بلکه به منظور فرا گرفتن نکات مثبت و درس گرفتن از اشتباهات کوچک نیز هست-.

۶- مقرون به صرفه است.

با توجه به پایین بودن هزینه های طراحی و چاپ تراکت در مقایسه با سایر متد های تبلیغات، استفاده از تراکت به یکی از موثرترین متد های تبلیغات کسب و کار ها تبدیل شده هست .که بازده خوبی نسبت به مقدار سرمایه گذاری دارد-.

۷- همه کاره هستند.

اگر تصویر تراکت تبلیغاتی تان را داشته باشید

و یا آن را اسکن کنید، می‌توانید آن را در شبکه های اجتماعی زیرا اینستاگرام و فیسبوک و حتی پینترست قرار دهید. و یا برای مخاطبین تان ایمیل کنید -.

اگر تراکت شما طراحی چشمگیر و جذابی داشته باشد. و بر روی یک کاغذ ضخیم تر مثلا 200 یا 250 گرم چاپ گردد، تراکت تان را به کارت پستال تبدیل کرده اید که به راحتی میتواند در هر مغازه یا منزلی از زیبایی بصری آن استفاده بشود -.

 

۸- همه چیز را آسان می‌کنند

تراکت ها با وجود اینکه گران نیستند

می‌توانند تمام اطلاعاتی را که همه برای حضور در یک رویداد و برنامه نیاز دارند را در خویش جا دهند-.

عموم مردم با دریافت تراکت ها می‌توانند. اطلاعات لازم مربوط به یک رویداد را دریافت کنند به طوری که هیچ جزئیاتی را از دست ندهند-.

در صورت نیاز و ضرورت می‌توانید. یک کد QR یا یک آدرس وب را که در آن اطلاعات بیشتری را منتشر کرده اید نیز در تراکت خویش قرار دهید-.

۹- توزیع راحتی دارند.

تراکت ها را   میشود   با یکی از متد های زیر به راحتی توزیع نمود:
  • توزیع درب خانه ها و مراکز تجاری
  • توزیع به طور قرار دادن در میان روزنامه ها
  • توزیع در خیابان ها
  • توزیع در مغازه ها
  • توزیع در صف های متفاوت بازار هدف شما و…
۱۰- فرصت های بازاریابی ایجاد می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button