اهمیت طراحی لوگو حرفه ای در موفقیت برند

آیا تا به حال با نگاه کردن به یک لوگو نام  علامت تجاری آن را حدس زده‌اید؟ آیا اگر نامی در تصویر لوگو ثبت نشده باشد باز هم می‌توانید نام  علامت تجاری آن را حدس بزنید؟ قطعا چنین اتفاقی را تجربه کرده‌اید و به‌خوبی می‌دانید که حتی    میشود    بدون داشتن شناخت کاملی از برند، تنها با دیدن لوگو آن را شناسایی گردد- استفاده از سمبل‌ها و نشانه‌ها یکی از راه‌های مهم و تاثیرگذار برای نمایش اطلاعات مرتبط با کسب و کار هست و می‌تواند جایگاه  علامت تجاری را در دید مخاطبین تغییر دهد- به همین خاطر هست که طراحی لوگو یکی از سرمایه‌گذاری‌های زیاد ارزشمند برای هر کسب و کاری هست

– اما چرا طراحی لوگو تا این حد اهمیت دارد؟

آنچه در این مطلب می خوانید

لوگوها چهره‌ی کسب و کار شما هستند و تقریبا اولین عاملِ شناسایی  علامت تجاری شما توسط مشتریان بالقوه به حساب می‌آیند- لوگوها تنها یک تصویر ساده نیستند، بلکه یک عامل شناخت زیاد مهم برای مشتریان و گنجینه‌ای از اطلاعات  علامت تجاری شما هستند که به‌طور کاملا مینیمال و هوشمندانه در یک تصویر کوچک جای گرفته‌اند- جای دادن تمامی این اطلاعات درون تصویری نه چندان پیچیده و به یاد ماندنی، تنها از عهده‌ی یک طراح لوگوی حرفه‌ای برمی‌آید- بپذیرید یا نه طراحی لوگو کار هر شخصی نیست-

برای طراحی لوگو

برای طراحی لوگو شما نه تنها باید به قواعد طراحی آشنایی داشته باشید بلکه باید زیاد خلاق و آگاه به تمامی زیر وبم‌های تولید یک لوگوی خوب باشید- لوگوهایی با طراحی دقیق و علمی به راحتی مشتریان بالقوه‌ی کسب و کار را متقاعد می‌سازند که  علامت تجاری شما برندی حرفه‌ای، قابل اعتماد و دارای سرویس و محصولات باکیفیت هست- به همین خاطر نباید از اهمیت زیاد بالای طراحی لوگو برای کسب و کار غافل شد-

چرا بیزینس ها به طراحی لوگو نیاز دارند؟
  • – لوگو با بیان خلاقانه‌ی مفهوم برند، تعامل مشتریان را تضمین می‌کند: ساخت لوگو به شیوه‌ی خلاقانه دلیل می‌شود تا علامت تجاری شما بدون زحمت زیاد و تنها با مخفی کردن مفهموم  علامت تجاری در لایه‌های طرح‌ها و رنگ‌های لوگو گوی سبقت را از سایرین برباید و با نشستن در ناخودآگاه     مشتری     درآمد خویش را تضمین کند-
لوگو
  • – لوگو در یک نگاه تمامی اطلاعات مورد نیاز را به متقاضی می‌دهد: تمامی برندهای مشهور از قدیم تا کنون را به خاطر بیاورید! طراحی لوگوی این برندها یکی از مبتکرانه‌ترین ابزارها برای معرفی محصولات و خدماتشان بوده هست- درواقع طراحی آرم موفق به شما کمک مي‌کند تا از آرم خویش به عنوان اسلحه‌ای برای نشانه گرفتن ذهن مشتریان در همان نگاه نخست استفاده کنید و هویتتان را به آن‌ها نشان دهید-

تبلیغ و نام تجاری

  • – به راحتی در ذهن مشتری  ثبت می‌شود: شما چند تبلیغ و نام تجاری را پس از تنها  یک مرتبه دیدن آن به یاد می‌آورید؟ قطعا جواب شما یک یا دو نام هست- اما هنگامی که پای لوگوها به میان می‌آید، داستان تغییر می‌کند و کل هویت  علامت تجاری در قالب یک تصویر در ذهنتان نقش می‌بندد که قابل فراموشی نیست- پس اگر می‌خواهید به یاد ماندنی باشید حتما باید از سرویس حرفه‌ای ساخت لوگو کمک بگیرید-
لوگو علامت تجاری شما
  • – لوگو علامت تجاری شما را از رقبایتان متمایز می‌کند: لوگوی موفق تشخیص محصولات و سرویس شما را از سایر رقبایتان آسان می‌سازد و دلیل می‌شود مشتریان بالقوه‌ی شما راحت‌تر برای خرید محصولاتتان تصمیم‌گیری کنند-

طراحی لوگو حرفه ای

  • – طراحی لوگو حرفه ای اعتماد مشتریان بالقوه‌ی شما را جلب می‌کند: آیا شما حاضرید از برندی که هیچ نشان مشخصی ندارد خرید کنید؟ساخت لوگو نه تنها توجه و نگاه مشتری     را به خویش جذب می‌کنند بلکه به دلیل نمایش هویت برند، بر واقعی و قابل اعتماد بودن آن صحه می‌گذارند-  پس مشتریان به حقیقی بودن برندتان اعتماد خواهند گردد-

لوگو مخاطبین خاصی را هدف قرار می‌دهد:

  • – لوگو مخاطبین خاصی را هدف قرار می‌دهد: بسیاری از شرکت‌ها از تاثیر طراحی آرم خویش بر جذب مخاطبین خاص غافل هستند و نمی‌دانند که لوگوها قادرند مخاطبین هدف را همچون آهن ربایی به سمت برندشان جذب کنند- جهتنمونه طراحی لوگوی یک رستوران می‌تواند به نحوی باشد که حس گرسنگی و میل به خوردن غذا را در بیننده تحریک کند و به این ترتیب آن‌ها را به سمت درهای رستوران هدایت کند-
  • پس می‌بینید که طراحی هوشمندانه لوگو به راحتی سود زیاد زیادی را به سمت علامت تجاری شما روانه خواهد گردد-0

خط ها در نشان تجاری، چه مفاهیمی را منتقل می کنند؟

لوگو و آرم

بعضی از شکل ها در طراحی لوگو به شما احساس غلظت، چسبندگی و وزن و دسته ای دیگر، احساس روانی و سبکی می بخشند-

در پژوهشی، ریموند لووی، معروفترین طراح صنعتی جهان به ۵۰۰ نفر شیشه های هم وزن ماء الشعیر را تعارف کرد، که بعضی از آنها در شیشه های بلند و باریک و شفاف و  بعضی  دیگر در شیشه های کوتاه و تیره و مات بودند- هیچ یک از شیشه ها برچسبی نداشتند- لویی پس از آن که به مهمانانش فرصت داد محصول را بچشند، از آن ها پرسید که کدامیک از دو محصول سبک تر هست- ۹۸ درصد از اشخاص پاسخ دادند که ماءالشعیری ریخته شده در بطریهای باریک، سبک ترند-

مفاهیم خط ها در طراحی آرم

معمولا درک اشخاص از خط‌ها و جهت‌ها در طراحی لوگو و تصاویر به شرح زیر است:

  • خط‌های ظریف نمودار سادگی و سبکی‌اند-
  • خط‌های کلفت نمودار قدرت و انرژی اند-
  • خط‌های سنگین نشانه ای از خشونت و قاطعیت دارند-
  • خط‌های کشیده احساس زیبایی و جذابیت خلق می کنند-

مفاهیم خط ها در طراحی آرم

  • خط‌های کوتاه احساس ثابت قدمی به شما می بخشند-
  • خط‌های شکسته احساس حرکتی دشوار را القاء می کنند-
  • خط‌های مستقیم نمودار آرامش، صلح، ثبات، امنیت و آرامش خاطرند-
  • خط‌های مستقیم عمودی احساس بی نهایتی، بلندی، گرمی، فعالیت و ممانعت را خلق می کنند-

مفاهیم خط ها در طراحی آرم

  • یک خط عمودی بالا رونده همواره با معنویت و پیشرفت همراه هست و به شما احساس مثبتی می بخشد-
  • یک خط عمودی پایین رونده که نمودار متعلقات مادی و سرکوبی است، احساس منفی را خلق می‌کند-
  • خط منحنی به شما احساس ملایمت، انعطاف پذیری، رؤیا، حرکت و عدم ثبات را می‌بخشد از این رو هست که در طراحی لوگو حرفه ای محصولات آرایشی بهداشتی از ایت ساختار استفاده می گردد-

مفاهیم خط ها در طراحی آرم

  • خط های مورب احساس حرکت و سقوط را خلق می‌کنند-
  • خط‌هایی که به طرف راست گرایش دارند، با احساسات مثبت مرتبط‌اند و آن هایی که به سمت چپ خم شده اند، با احساسات منفی در ارتباط اند-
  • خط های چهار جانبی، فضایی پژوهشی خلق می کنند-

نماد بصری  علامت تجاری

طراحی بسته بندی محصول،می تواند به عنوان نماد بصری  علامت تجاری شناخته گردد!

 برندینگ

اغلب برندها تنها بر روی محصول تمرکز می کنند- تأکید آنها بر طراحی و تولید محصولی هست که برتری اش در رقابت با دیگران ثابت گردد- طراحی بسته بندی، به عنوان  قسمتی از فرآیند برندسازی، در بسیاری مواقع مورد بی توجهی قرار می گیرد-اما بسته بندی واقعی – شکل و شمایل و ترکیباتش – می تواند همانند داشتن یک طراحی لوگو حرفه ای عنصر تصویری مهمی باشد-

برند سس هاینز

سس کچاپ هاینز نمونه‌ای هست موفق که نشان می‌دهد چطور طراحی بسته بندی محصول می‌تواند به ساخت برندی برتر کمک کند- بطری شیشـه‌ای منحصربه‌فرد این سس با شکل هشت وجهی‌اش، بلافاصله توسط زیادتر مشتریان شناخته می‌شود- این بطری تقریباً به معروفیت بطری کمرباریک کوکاست- رستوران های سطح بالا اغلب بطری هاینز را روی میزهای خویش قرار می دهند-

ایده‌های کلامی

هاینز از معدود برندهایی هست که شایسته ی چنین رفتاری هست- تا سال ها هاینز با شعار «آهسته‌ترین سس گوجه فرنگی غرب» بازاریابی می‌شد که یکی از مؤثرترین ایده‌های کلامی هست که تا به حال ابداع شده هست-

طبق گزارش کارخانه، سس هاینز با سرعت ۴۵ متر در ساعت از بطری خارج می گردد- اگر این غلظت زیادتر گردد، سس برگشت می‌خورد و به سیستم فروش وارد نخواهد شد-

برترین  علامت تجاری

سس هلمانز

“هلمانز ”  برترین  علامت تجاری سس مایونز است، اما بسته بندی‌اش را در عالی ترین حالت   میشود   کاری در حد متوسط دانست- هلمانز دقیقاً شبیه به سایر سس های مایونز موجود در قفسه ی فروشگاه‌ها به نظر می‌رسد-

سس هلمانز پر فروش ترین سس مایونز جهان

برندی جدید

بطری‌های وایتامین واتر

یکی دیگر از صنایعی که هر سال میزبان برندی جدید است، صنعت نوشیدنی هست- یکی از برندهای جدید نوشیدنی که به تازگی موفق ظاهر شده و کوکاکولا آن را از سازنده اش، یعنی شرکت گلاسو، به قیمت ۴/۱ میلیارد دلار خریده و این بزرگترین خرید کوکاکولا تا به امروز بوده است: بطری وایتامین واتر احتمالاً به لحاظ بصری، جالب ترین بطری نوشیدنی ای بوده که تا کنون ابداع شده هست-

این بطری‌ها متقاضی را به یاد قوطی‌های دارو می‌اندازند که کنار هم روی قفسه‌ی داروخانه قرار گرفته‌اند و این، دقیقا همان تصوری هست که از نوشیدنی ویتامینی به انسان دست می دهد.

 

طراحی بسته بندی هوشمندانه pam wonderful

یکی از بیلبوردهای فوق العاده‌ی این برند، بطری آب انار را با شنلی ابرقهرمانی نشان می‌دهد- ایده کلامی اش هم این است: «ابرقدرت انتی اکسیدان-» به نظر میرسد که این شعار می تواند برای همیشه زنده بماند-

 

رنگ لوگو از چه قوانینی تبعیت می کند؟

در لوگو و آرم, هویت  علامت تجاری /توسط پیمان ناصرآبادی

شرکت حمل ونقل هوایی فدرال اکسپرس کار خویش را با یک ایده کلامی قدرتمند اغاز کرد: وقتی که قطعا و حتما باید یک شبه آن جا باشد-

اما ایده بصری چه بود؟

نامه ای که باید تا شب می رسید- فدرال اکسپرس می خواست این نامه به محض رسیدن، بیشترین توجه را به خویش جلب کند- به همین دلیل از دو رنگی استفاده بشود که در فضای اداری کمتر دیده می شدند: بنفش و نارنجی.

برای کوتاه مدت انتخابی فوق العاده بود، زیرا مخاطبان انتظار مواجهه با این دو رنگ را نداشتند- اما در درازمدت یک رنگ واحد، عملکرد -بهتری دارد

فدکس نیز پس از گسترش طیف سرویس برای تمایز آن ها از رنگ های متفاوت استفاده گردد-این روزها فدکس شرکتی رنگین کمانی هست که هیچ رنگ ویژه ای آن را تداعی نمی کند و این الگویی هست که بسیاری از شرکت ها ازآن پیروی می کنند-

رنگ لوگو

زرد رنگ لوگو بزرگترین شرکت حمل و نقل آمریکا (UPS)

و اما رنگ لوگو بزرگترین رقیب FEDEX

بزرگترین رقیبش، شرکت توزیع آمریکا (UPS) رویکردی متفاوت در پیش گرفت- به جای استفاده از رنگی محبوب که در همه جا    میشود   . مشاهده کرد، یوپی اس زرد مایل به قهوه ای را انتخاب کرد؛ رنگی که محبوبیت چندانی ندارد-..

بسیاری از شرکت ها بر «بهتر بودن» تمرکز دارند، در حالی که فرصت واقعی در «متفاوت بودن» هست-

این روزها زرد مایل به قهوه ای یو پی اس مانند آبی تیفانی، به شدت شناخته شده است، تا حدی که گاها در تبلیغات خویش میگوید «چه کاری از دست قهوه ای برای شما برمی آید؟ قهوهای ایده بصری قدرتمندی است

تغییر درست رنگ لوگو

تغییر درست رنگ لوگوتایپ ویزا کارد.

بسیاری از برندهایی که در قدیم به ثبت رسیده اند، از چند رنگ استفاده می کنند.این برندها طوری طراحی شده اند که جلوه ی خوبی داشته باشند؛ اما نه لزوماً به گونه ای که در میان جمع بدرخشند-.

همین مسئله، در بازار شلوغ این روزها، برای این برندها گران تمام می بشود. مستر کارد و ویزا از چه رنگهایی در طراحی نماد استفاده می کنند؟ .احتمالا به یاد نمی آورید.

طراحی آرم و لوگو

اشتباه برگر کینگ در طراحی آرم و لوگو جدیدش چه بود ؟

بیشتر شعبه های برگر کینگ شهربازی های بزرگی برای بچه ها دارند، اما این چیزی هست .که مکدونالد به آنشهرت دارد- بنا بر این، نشان این  علامت تجاری بر روی ساختمان ها، تنها چیزی هست .که برگر کینگ را از مکدونالد متمایز می کند-به خاطرسپردن دو رنگ سخت است، اما به یادداشتن سه رنگ تقریباً غیرممکن هست-.

نشان تجاری قبلی برگر کینگ دست کم شبیه یک همبرگر بود. نشان تجاری جدید این  علامت تجاری زیادتر یک اثر هنری انتزاعی هست-

مفاهیم پنهانی رنگ نارنجی در طراحی آرم

لوگو و آرم

متخصصان تبلیغات از مدت ها قبل به این نکته پی برده اندکه یک رنگ خاص می تواند در موفقیت یا شکست، نقشی موثر بازی کند-رنگ مناسب می تواند فروش محصول را زیادتر کردن دهد-رنگ ها همواره خالق احساسات شورانگیز ثانویه در افرادند و می توانند به آنان احساس سبکی، نرمی، طعم، رایحه، زنانگی و مردانگی ببخشند- یکی از محبوب ترین رنگ ها در جهان رنگ نارنجی هست- در این مقاله سعی شده در رابطه با معانی رنگ نارنجی و نمونه هایی از برندهایی که لوگو نارنجی دارند چک کوتاهی انجام دهیم-

رنگ های متفاوت، احساسات متفاوت

در اثبات این موضوع، پژوهشی انجام شد : به گروهی از زن ها دو نمونه از یک کرم زیبایی دادند-یکی از آن ها در قوطی صورتی رنگ و دیگری در قوطی آبی رنگ-از زن ها خواسته شد .که عالی ترین کرم را انتخاب کنند-بیش از ۸۰ درصد زن ها اظهار داشتند که قوطی صورتی رنگ حاوی کرمی موثر تر از دیگری است، اگرچه محتویات هر دو قوطی یکسان بود.

ویا در پژوهشی دیگر که در یک کارخانه آمریکایی انجام گرفت، نشان می دهد. که جعبه های سیاه پر رنگ که هر روز جابجا می شدند، از نظر کارگران نسبت به جعبه هایی که به رنگ سبز براق بودند، سبکتر می نمودند-.

پژوهشی که در میان ۲۱۰۰۰ نمونه در جهان انجام گرفت .محبوب ترین تا منفورترین رنگ ها شناسایی گردید که به ترتیب زیرطبقه بندی میشوند:

محبوب ترین تا منفورترین رنگ ها

میزان محبوبت رنگ ها در جهان(رنگ آبی محبوب ترین و زرد منفورترین)

لوگو نارنجی و مفاهیم پنهانی آن

رنگ نارنجی احساس گرمی، آتش، خورشید، نور و پاییز را هالقاء می کند-.و همراه با این ها، تاثیرهای روانی این رنگ بصورت اشتیاق و برانگیختگی در شخص ظاهر می گردد.رنگ نارنجی به مقدار زیاد، تپش قلب را بدون بالابردن فشار خون زیادتر کردن می دهد-.

این رنگ روی اعصاب سمپاتیک و فعالیت غده ها اثر می گذارد و دلیل هیجان در  مشتری می گردد-

رنگ نارنجی درخشان و قرمز-نارنجی برای جلب توجه استفاده می بشود. و از این رو رنگ نارنجی را برای قیمت های کم شده کالاها در فروشگاه ها بکارمی گیرند .و اگر این رنگ بصورت افراطی استفاده گردد، موجب اضطراب در شخص بیننده می گردد.

مفاهیم پنهانی رنگ قرمز در طراحی آرم و لوگو

 لوگو و آرم

متخصصان تبلیغات از مدت ها قبل به این نکته پی برده اند.که یک رنگ خاص می تواند در موفقیت یا شکست، نقشی موثر بازی کند-رنگ مناسب می تواند فروش محصول را زیادتر کردن دهد- در این مقاله سعی شده .در رابطه با معانی رنگ آبی و نمونه هایی از برندهایی که لوگو قرمز دارند که محبوب ترین رنگ در جهان هست چک کوتاهی انجام دهیم-.

رنگ ها همواره خالق احساسات شورانگیز ثانویه در افرادند و می توانند .به آنان احساس سبکی، نرمی، طعم، رایحه، زنانگی و مردانگی ببخشند-

رنگ ها

در اثبات این موضوع، پژوهشی انجام شد : به گروهی از زن ها دو نمونه از یک کرم زیبایی دادند-یکی از آن ها در قوطی صورتی رنگ و دیگری در قوطی آبی رنگ-از زن ها خواسته شد .که عالی ترین کرم را انتخاب کنند-بیش از ۸۰ درصد زن ها اظهار داشتند .که قوطی صورتی رنگ حاوی کرمی موثر تر از دیگری است، اگرچه محتویات هر دو قوطی یکسان بود-.

ویا در پژوهشی دیگر که در یک کارخانه آمریکایی انجام گرفت، نشان می دهد .که جعبه های سیاه پر رنگ که هر روز جابجا می شدند، از نظر کارگران نسبت به جعبه هایی که به رنگ سبز براق بودند، سبکتر می نمودند-.

پژوهشی که در میان ۲۱۰۰۰ نمونه در جهان انجام گرفت محبوب ترین تا منفورترین رنگ ها شناسایی گردید. که به ترتیب زیرطبقه بندی میشوند.

مفاهیم پنهانی رنگ آبی در طراحی نشان تجاری

 لوگو و آرم,

متخصصان تبلیغات از مدت ها قبل به این نکته پی برده اند.که یک رنگ خاص می تواند در موفقیت یا شکست، نقشی موثر بازی کند-رنگ مناسب می تواند. فروش محصول را زیادتر کردن دهد-رنگ ها همواره خالق احساسات شورانگیز ثانویه در افرادند .و می توانند .به آنان احساس سبکی، نرمی، طعم، رایحه، زنانگی و مردانگی ببخشند-.در این مقاله سعی شده .در رابطه با معانی رنگ آبی و نمونه هایی از برندهایی که لوگو آبی دارند .که محبوب ترین رنگ در جهان هست چک کوتاهی انجام دهیم-.

 

آرم و لوگو آبی شرکت آدیداس

ترکیب آبی با رنگ های متفاوت
  • ترکیب رنگ های زرد و آبی زیاد پویاست و نمودار قدرت، سرعت و انرژی هست-.
  • ترکیب آبی و صورتی نشانه ملایمت و کودکی هست. که غرایز مادرانه را در مصرف کننده بر می انگیزد-محصولات مربوط به زیبایی و نوزادان از این ترکیب رنگ بهره می برند-.
  • ترکیب آبی و سپید به شما احساس تازگی و سلامت می دهد-.
  • ترکیب آبی با سبز، نمودار تازگی،طبیعت و آرامش هست-.
  • ترکیب آبی و قرمز، میل به پیروزی، نیاز به تماس نزدیک و شهوت انگیز هست-.
سنگین ترین رنگ

پس از سیاه،قرمز،خاکستری و بنفش، رنگ آبی سنگین ترین رنگ محسوب می گردد-اگر ما سه جعبه با وزن مساوی را در نظر بگیریم، رنگ قرمز کوچک‌ترین، رنگ سپید بزرگ‌ترین و رنگ آبی در میانه قرار دارد-.شکل آبی، لاغر، لغزان و گرد هست-.کسانی که دارای جایگاه اجتماعی و فرهنگ بالاتری هستند. و نیز مسن‌ترها، رنگ های سرد و ملایم مانند آبی را ترجیح می دهند-.

لوگوتایپ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در لوگو و آرم, هویت  علامت تجاری

ایجاد یک زمینه تازه و یک طبقه بندی جدید توسط نام تجاری هست. اما با گذشت زمان و ایجاد زمینه های تازه تر چیزی جز یک نام از  علامت تجاری باقی نمی ماند -این نام  علامت تجاری نایک هست که نماد نایک را توصیف می بشود و بکارگیری مستمر لوگوتایپ  علامت تجاری با لوگو  علامت تجاری در طولانی مدت و با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار دلیل تثبیت نماد نایک در ذهن     مشتری      گردیده هست- .پس   میشود   گفت اهمیت نوشتار  علامت تجاری نه تنها کمتر از اهمیت نماد آن نیست. بلکه در بسیاری از  موردها مهم تر تلقی می گردد-.

لوگو و لوگوتایپ

در مقاله همه چیز در رابطه با لوگو و لوگوتایپ به این نکته اشاره کردیم .که  زیادتر اوقات  سه نوع طراحی لوگو و آرم برای  علامت تجاری در نظر گرفته می گردد-. اگر یک نماد تصویری شناخته شده .را به عنوان لوگو برای  علامت تجاری در نظر بگیریم. (مثل نماد شرکت اپل) این طراحی لوگو را  متد پیکتوگرام می نامند- .نیز اگر از حروف نخست علامت تجاری علامت تجاری در طراحی آرم استفاده گردد.(مانند حرف M در لوگو مک دونالد) به آن طراحی لوگو به متد مونوگرام گفته می گردد-.

طراحی نماد یک برند،

اما اگر در طراحی نماد یک برند، نوشتار نام آن  علامت تجاری به عنوان نشان مشخصه آن  علامت تجاری در نظر گرفته بشود. به آن طراحی لوگوتایپ یا لوگو اسم گفته می گردد- .اما نام  علامت تجاری چه ویژگی های بصری باید داشته باشد .و  در لوگو اسم فارسی چه مواردی باید رعایت گردد .تا هویت  علامت تجاری تقویت شده. و با ذهن متقاضی ارتباط برقرار کند این موضوعی هست .که در این مقاله به آن می پردازیم :

در طراحی لوگوتایپ خوانایی را جدی بگیرید

لوگو اسم فارسی، هرچقدر هم که زیبایی بصری و تکنیک های فنی در آن رعایت شده باشد .در صورتی که قابلیت خواندن سریع را نداشته باشد .هیچ جایگاهی در ذهن   .  مشتری     ایجاد نمی کند-پس مهمترین موضوع در ساخت لوگو اسم فارسی، خوانایی آن نوشته هست-. نمونه بارزی از یک تایپوگرافی فارسی در زیر مشاهده می کنید  – ساخت لوگوتایپ فارسی رایانه کمک توسط آژانس هویت بصری ناصرآبادی ایده پردازی و طراحی گردیده هست-.

متد درست انتخاب نام برای  علامت تجاری

قدرت در سادگی است

ذهن انسان، به گونه ای فطری از پیچیدگی و شلوغی فرار می بشود .و هر چقدر المان های بصری نزدیک به اشکال هندسی ساده همچون مستطیل، دایره و مثلث باشند. جذابیت بصری آن ها از نگاه  مشتری   زیادتر کردن می یابد-. پس هرچه ساختار اجزای حروف نوشتاری، نزدیک به این اشکال باشد. علاوه بر خوانایی بهتر، سریع تر در ذهن  مشتری  ثبت می گردد-

تمایز را با ساختار شکنی خلق کنید

تمامی سرمایه یک لوگو تایپ فارسی،حروف زیاد ساده آن نسبت به فونت هست – .در لوگوتایپ بهتر هست تمامی المان ها ساده ترین شکل ممکن را داشته باشند و   قسمتی متمایز از بقیه المان ها به ناگاه پدیدار بشود -این تفاوت بصری همان هویت نوشتار  علامت تجاری شما از نگاه     مشتری     تلقی می گرد .

لوگو اسم افقی، جذاب تر است

دو چشم انسان در کنار هم و به طور افقی قرارگرفته هست .و هر آنچه به طور افقی باشد .جذابتر به نظر می رسد- پس این قانون را فراموش نکنید که لوگوتایپ را یک مستطیل فرضی قرار دهید-.

قانون روانشناسی گشتالت را رعایت کنید

اگر می خواهید ایده بصری ساده ای را در لوگوتایپ بگنجانید از متد لوگوتایپ فدکس پیروی کنید- لوگوتایپ فدکس در نگاه نخست چیزی جز نوشته ساده فدکس به نظر نمی رسد. اما با کمی دقت فلشی درون آن نهفته شده .که پیام فعالیت  علامت تجاری (خدمات پستی)را با خویش حمل می کند-. این همان اصل تکمیل در روانشناسی گشتالت هست-.

(قانون بستار گشتالت :  مغز انسان تمایل به تکمیل المان های بصری دارد که  قسمتی از آن جا افتاده و یا حذف شده هست و از این کار لذت می برد – ).

نسبت طلایی تعیین کننده است

روانشناسان معتقدند که زیباترین ساختار،  مستطیلی هست که نسبت طول به عرض آن عدد  ۱-۶۱۸ (نسبت طلایی) باشد.چرا که این نسبت در شبکیه چشم انسان رعایت شده. به این دلیل انسان آن را زیباترین حالت می بیند. هر چه المان های بصری در معماری و طراحی به این عدد نزدیک تر شوند، ساختاری پایدارتر، منظم تر و زیبا تر به خویش می گیرند. از این روست که شرکت های بزرگ در طراحی لوگو برندشان از این قانون پیروی می کنند.

قانون رنگ در برندینگ

تک رنگ به یادماندنی تر است

قانون رنگ در برندینگ به این موضوع اشاره می بشود. که استفاده از دو رنگ در طراحی هویت بصری  علامت تجاری یادآوری را نسبت به تک رنگ سخت تر میکند. و استفاده از سه رنگ قطعا یادآوری  علامت تجاری در ذهن متقاضی غیر ممکن . بعضی   علامت تجاری های بزرگ این مهم را دریافتند و نماد نوشتاری خویش را از دورنگ به تک رنگ تغییر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button