– سئو در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

روزانه میلیون ها سرچ توسط کاربران در موتور جستجو گوگل انجام می گردد- قرار گرفتن وب سایت شما در صدر نتایج گوگل می تواند تاثیر خیلی زیادی در بازدید کاربران از سایت و در نتیجه جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان می گردد-

طراحی سایت اختصاصی فروشگاهی

شما باید به صورتی باشد که از نظر موتور های جستجو مثل گوگل مناسب باشد- طراحی سایت حرفه ای  به طور درست و بهینه در کنار مشاوره سئو می تواند سئو سایت شما را پایه ریزی کند و پس از آن شما با قرار دادن محتوا مناسب می توانید به هدف خویش (نمایش در نتیجه اولیه جستجو در گوگل) دست پیدا کنید-

شرکت طراحی سایت وب وان با بهره گیری از نیروهای خبره و متخصص طراحی  وب سایت را با رعایت اصول سئو سایت فروشگاهی انجام داده و سایت طراحی شده توسط این تیم، در رابطه با سئو و نمایش در نتایج اولیه گوگل مشکلی نخواهد داشت- در حقیقت وب وان بالاترین کیفیت را در سرویس سئو دارد-

سایت فروشگاهی موفق

قبل از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید خودتان را به جای مشتریان خویش قرار داده و انتظارات احتمالی آنها را حدس بزنید-و سعی کنید که تمامی انتظارات را برآورده سازید- از مهمترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی موفق: سرعت بالا لود شدن سایت، توضیخات کافی و مناسب برای محصولات، سادگی استفاده از سایت، مشاوره و گفت و گو آنلاین با فروشندگان سایت، پیشنهاد های تخفیفی و — میباشد-

امکانات مورد نیاز در طراحی سایت فروشگاهی

سیستم سبد خرید

دسته بندی محصولات

قابلیت اتصال به درگاه بانکی

اطلاع از خرید به طور ایمیل

طراحی سایت ریسپانسیو

قابلیت ثبت نظر

امکان مقایسه محصولات

امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگی های دلخواه

روش های خرید و ارسال

مدیریت حساب های بانکی

لیست علاقه مندی ها

حساب مجازی

مدیریت درخواست ها و پرداخت ها

برنامه چاپ خودکار سفارش

یکسان سازی با برنامه حسابداری و انبار داری

امکان اعمال تخفیفات

مدیریت واحد های پولی

سیستم b2b

امکان درج قیمت متفاوت برای نوع خاصی از مشتریان

طراحی سایت شرکتی

امکانات و ویژگی های سایت فروشگاهی بر روی تصمیمات مشتریان تاثیر زیادی داشته و آنها را به مشتریان وفادار سایت شما تبدیل می کند- این ویژگی ها عبارتند از:

دسترسی آسان و سریع به محصول در طراحی وب سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که بازدید کننده نتواند به راحتی به محتوا آن دسترسی پیدا کند و یا جستجو قوی نداشته باشد- سردرگمی کاربر می تواند بر ذهنیت او نسبت به وب سایت و  علامت تجاری شما اثر منفی گذاشته و احتمال اینکه کاربر سایت شما را ترک کند نیز زیادتر کردن می یابد-  پس وب سایت فروشگاهی باید دارای ساختار استاندارد برای دسته بندی محصولات و سیستم جستجو کاربردی و خوب باشد-

اهمیت سیستم جستجو در وب سایت فروشگاهی

به اندازه ای میباشد که اگر درست عمل نکند احتمال نارضایتی کاربر و در نتیجه ترک کردن سایت فروشگاهی را زیادتر کردن می دهد- در نتیجه نباید از جستجو های ساده استفاده بشود و جستجو پیشرفته را باید اعمال نمود-

ثبت نام کاربر برای خرید از وب سایت فروشگاهی

در ساخت سایت فروشگاهی یکی از قسمت های مهم و رایج، قسمت مربوط به ثبت نام کاربر میباشد- در طراحی این قسمت از سایت باید دقت بشود که یک فرم بزرگ با داده های زیاد در مقابل کاربر قرار نگیرد- باید تعدادی اطلاعات محدود در قسمت نهایی خرید از کاربر خواسته بشود مانند: آدرس، تماس و —

همچنین    میشود    در مرحله ثبت نام تمامی اطلاعات را از کاربر درخواست نمود تا در مرحله خرید تنها چند فیلد قرار داده بشود که امکان تغییر آن برای مشتریان فراهم باشد- بهتر هست در فرم ها، اطلاعات را به طور مرحله به مرحله دریافت کنید-

جلب اعتماد مشتریان

در روند کار سایت فروشگاهی ، اعتماد سازی زیاد پر اهمیت میباشد- وقتی که پرداخت آنلاین در سایت شما انجام می بشود به برای زیادتر کردن امنیت اطلاعات مشتریان شما، باید از درگاه ssp استفاده گردد-وقتی  علامت تجاری شما شناخته بشود محصولات جدید شما با تکیه بر رزومه خوب شما، به راحتی فروش رفته و با استقبال بالایی روبه رو خواهد شد-

امکان مقایسه محصولات

مقایسه محصولات به ظاهر مشابه یکی از امکانات ضروری سایت های فروشگاهی میباشد- وقتی که به مشتریان خویش این امکان را می دهیم که بتواند ویژگی های چند محصول را با هم مقایسه کرده و عالی ترین را انتخاب نماید- در خرید های بعدی نیز از طریق وب سایت شما اقدام خواهد نمود-  پس امکان مقایسه محصولات یکی از ویژگی های ضروری وب سایت های فروشگاهی میباشد-

فعال کردن دیدگاه ها

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این هست که، قسمت دیدگاه های مشتریان را فعال کنید- فعالی کردن این قسمت چندین مزیت دارد که عبارتند از:

شما از این طریق می توانید محصولات خویش را مورد چک دهید که کدام یک از آنها مورد قبول مشتریان هست و کدام یکی از آنها را مشتریان زیاد نمی پسندند- با متوجه شدن این مسئله می توانید آن کالا را در سایت خویش تکرار کنید و یا اینکه دیگر آن را تکرار ننمایید-

  • با این کار مشتریان سایت تان بازاریاب شما می شوند و می توانند با یکدیگر در تعامل قرار بگیرند- در حقیقت مشتریانی که محصولی از فروشگاه شما خریداری کرده اند نظر خویش را در این قسمت بیان می کنند و مشتریان دیگر می توانند آن نظرات را مشاهده کنند تا با محصول آشنایی بیشتری به دست آورند-
  • کسب و کار شما با این گزینه در طراحی سایت فروشگاهی رونق بسیاری می گیرد، چرا که مشتریان با یکدیگر در ارتباط قرار می گیرند و دیدگاه های خویش را در مورد محصول بیان می کنند-

جستجوی محصول

بیشتر شما وقتی که وارد سایت فروشگاهی می شوید، به دنبال محصول مورد نظر خویش هستید تا آن را پیدا کنید و اطلاعات خویش را در مورد آن محصول زیادتر کنید-

به همین دلیل در طراحی سایت فروشگاهی باید به این نکته توجه بسیاری داشته باشید- هرچه که باکس جستجوی سایت شما قدرتمندتر باشد، مشتریان به راحتی می توانند محصول مورد نظر خویش را پیدا کنند

و آن محصول را خریداری نماید-  بعضی  از سایت هایی که به طور پیشرفته طراحی نشده اند باکس جستجو آنها هم پیشرفته نمی باشد و به همین دلیل متقاضی نمی تواند محصول مورد نظر خویش را پیدا کند- برای اینکه مشتریان محصولات شما را خریداری کنند بهتر هست به این نکته توجه بسیاری داشته باشید تا بتوانید محصولات سایت خویش را به فروش برسانید-

روش های خرید در طراحی وب سایت فروشگاهی
پرداخت آنلاین

در این متد پرداخت باید ابتدا به طور آنلاین فاکتور خرید را پرداخت کرده و پس از آن کالا برای شما ارسال خواهد شد- در اکثر فروشگاه های دیجیتال تنها متد خرید پرداخت آنلاین میباشد-

پرداخت در محل

اغلب کاربران، متد پرداخت در محل را ترجیح می دهند- به دلیل اینکه در این متد احتمال کلاهبرداری کاهش می یابد- این متد به این صورت هست که پس از ثبت درخواست و تحویل کالا در مکان مورد نظر، هزینه آن پرداخت می گردد-

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که به زیادتر کردن فروشتون خیلی کمک میکنه

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که در این مقاله برای شما آورده شده هست در عین سادگی زیاد ارزشمند هست

و میتونه زیاد در زیادتر کردن فروش بهتون کمک کنه، در مرحله نخست نکات قبل از طراحی فروشگاهی رو میگیم

و بعد از اون مهمترین نکات طراحی سایت فروشگاهی برای زیادتر کردن فروش رو بیان میکنیم-

نکات مهم قبل از طراحی سایت فروشگاهی

شما باید قبل از طراحی سایت نقشه سایت رو روی کاغذ بکشین و نکات مهم رو در نقشه سایت پیاده سازی کنین –

باید مشخص کنین که صفحه اول، منو و – – – به چه صورتی هست و دسترسی به قسمت های متفاوت سایت رو طراحی کنین به گرافیک توجه کنین (دیدگاهی از گرافیک که در این پست میگیم نه فقط عکس های سایت)

دسترسی ساده:

برای داشتن یک وبسایت موفق باید گشت و گذار بازدید کننده داخل وبسایت راحت باشه- یه قانون وجود داره به اسم قانون 3 کلیک به این معنی که بازدید کننده سایت به هرچیزی که داخل سایت شما میخواد با 3 کلیک بهش برسه(نهایتا 4 کلیک)

بارها برای خودتون پیش اومده که وارد یک سایت شدین و حتی نتونستین اطلاعات تماس رو پیدا کنین! یا حتی خواستین یه محصول رو بخرید ولی دکمه خرید رو نتونستین ببینید –

خودم یبار برای خرید یه محصول وارد یه وبسایت شدم به دلیل کمیابی اون محصول تصمیم گرفتم از اون سایت خرید کنم و اعتماد کردم ولی هرچی دنبال دکمه خرید گشتم پیداش نکردم بعد که به آیدی پشتیبانی پیام دادم که دکمه خرید کجاست برام فایل آموزش خرید از سایت رو فرستاد!!!!

خیلی برام عجیب بود که اینقد فرایند خرید این وبسایت سخت هست که براش آموزش ساختن! حالا فکر کنین چه تعداد اشخاص فقط برای همین نکته ساده وب سایت رو ترک کردن؟! و اگر یه رقیب وارد بازارش شه و این نکات رو رعایت کنه چه به سر کسب و کارش میاد ؟!

این موضوع سردرگمی کاربر رو به وضوح در سایت های دولتی میبینین خالی از لطف نیست که بدونین تجربه کاربری در سئوی وبسایت تاثیر بسزایی داره – (در قسمت آموزش سئو میتونید فیلم های مرتبط رو ببینید)

گرافیک

بهترین حالت 20 الی 25 درصد موفقیت وبسایت به گرافیک نقش داره، ولی تصور کنین سایتی با گرافیک عالی، ولی ساختار و چیدمان مناسبی نداره، محتوا مناسبی تولید نمیکنن و این موجب خارج شدن کاربر از سایت میشه –

من برای یه سایت 5 الی 6 ماه وقت گذاشتم (تمامی طراحی هم برای من به معنای تصاویر و افکت ها بود) بعد از طراحی یه سایت خوشکل و قشنگ فکر میکردم هرکی وارد سایت شه فقط کافیه گرافیک سایت رو ببینه و تموم! اما اتفاقی که افتاد خیلی با خیال پردازیام فرق داشت –

سایت من فقط تصاویر قشنگی داشت اما یکی از همکارام با سایتی که اصلا گرافیک آنچنان خوبی نداشت باید اعتراف کنم که فروش خیلی خوبی داشت در نتیجه گرافیک فقط دلیل موفقیت نیست! و قرار نیست یه گرافیک ناب و عالی و اختصاصی داشته باشین –

بعدا با تحقیق به این نتیجه رسیدم که گرافیک سایت فقط تصاویر نیست و علاوه بر تصاویر چیز های دیگه ایی هم هست که مهمه؛ مثل:

  • فونت ها
  • رنگ ها
  • فاصله بین خطوط
  • Buld بودن بعضی کلمات

نکته1: گرافیک ها به سمت سادگی رفتن، که با چک سایت ها و  علامت تجاری های موفق به این نتیجه میرسین-.

نکته2: گرافیک پیچیده به دلیل سردرگم کردن بازدید کننده دلیل کاهش فروش میشه-.

متعادل بود محتوا :

یه نکته خیلی مهم در مورد محتوا این هست که شما باید استراتژی محتوا رو مطابق با کاربران تعیین کنید-. گرچه امروزه محتوا کوتاه طرفدار بیشتری داره(بر اساس اینکه میگن اینترنت اشخاص رو سطحی کرده ).

اما طبق گفته ی محمدرضا شعبانعلی سایت متمم از انتشار محتوا کوتاه ترس دارن! و کاربران این سایت از محتوا طولانی استقبال میکنن-.

پس شما هم مطابق کاربران خودتون محتوا تولید کنین ولی محتوا نه اونقدر کوتاه باشه. در حد چند خط(خیلی ها به این سمت رفتن) نه اونقدر طولانی که کاربر خسته بشه، تجربه کاربری یکی از اصل های موفق بودن وبسایت هست-.

کاری که من برای محتواهای طولانی انجام میدم .اینه که نخست مقالاتم جدول سرتیتر محتواهارو قرار میدم تا کاربرا به راحتی هر  قسمتی رو که میخوان بتونن مطالعه کنن-.

داشتن سبک خاص:

رنگ مخصوص شما(رنگ لوگو)، فونت وبسایت(در اکثر قسمت ها)،طراحی و نگارش شما از یک سبک خاص پیروی کنه. که به برندینگ شما کمک زیادی میکنه-.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاه های اینترنتی

در طراحی سایت، طراحی صفحات اهمیت زیاد بالایی دارند، در این قسمت اصول طراحی سایت طبق بازاریابی اینترنتی رو براتون اوردیم و از صفحه نخست شروع میکنیم.

1)صفحه اول:

اولین و مهمترین قسمت سایت شما صفحه نخست. وبسایت شما هست .در این صفحه باید به 3 سوال اصلی پاسخ بدین :

  • ما که هستیم
  • چه کاری انجام میدیم
  • چگونه به شما کمک میکنیم
در قانونی به اسم قانون 3 ثانیه

گفته میشه که از وقتی بازدید کننده. وارد وبسایت شما میشه شما سه تا هفت ثانیه وقت دارین که به سوال های بالا پاسخ بدین، اگر بازدید کننده به جواب سوال ها نرسه سایت شمارو برای همیشه ترک میکنه و به رقیبتون مراجعه میکنه-.

صفحه باید به راحتی خوانده گردد(از فونت های خیلی خاص استفاده نکنین). و متن ها سازماندهی شده. باشه نیز از تصاویر مناسب استفاده کنین

در صفحه نخست لازمه که قسمت های زیر رو داشته باشه.

  • چرا باید شمارو انتخاب کنند و دلایل تمایز شما
  • خلاصه آخرین محصولات و خدمات
  • خلاصه آخرین مقاله ها یشما
  • نظرات کاربران
  • دکمه ای برای راهنمایی بازدید کننده به صفحه ای بنام صفحه فرود(صفحه ای برای تبدیل کاربران که در آموزش های بعدی کامل در موردش صحبت میکنیم)..
نکته: تبلیغ هارو به صفحه نخست نفرستیم: انتخاب های زیاد موجب سردرگمی میشه!

فاکتوری به اسم نسبت توجه attention ratio وجود داره که میگه اگر شما در صفحه ی اولتون 50 گزینه برای کلیک داشته باشین نسبت توجه 1 به 50 هست.

اما اگر کاربران رو به صفحه فرود منتقل کنید .نسبت توجه 1 به 1 هست -(در صورتی منو و فوتر سایت رو حذف کنید در اون صفحه).

2)درباره ما:

این صفحه خیلی صفحه مهمی در طراحی سایت فروشگاهی هست ولی اکثر وبسایت ها یا ندارن یا درست ازش استفاده نمیکنند، در این قسمت بهتره کاملا در مورد تجربیاتتون توضیح بدین، سوابقتون و کارهایی که انجام دادین، نیز عکس ها و کلیپ هایی از خودتون، مجموعه و در صورت داشتن خط تولید، انبار و … در قسمت درباره ما بذارین-.

3)تماس با ما:

هر اطلاعاتی که برای تماس دارین. تماس ثابت، همراه ،ایمیل ،فکس ،شبکه های اجتماعی و یا لینک آیدی برای پشتیبانی تلگرام، سعی کنین همه ی سلیقه هارو جوابگو باشین .زیرا هر شخصی بر اساس خصوصیات شخصیتی که داره یه روش ارتباطی رو انتخاب میکنه-.

4)صفحه خدمات:

باید کامل بگین که چه خدماتی دارین .از کجا شروع میشه و به کجا ختم میشه،. کیفیت سرویس و نظرات مشتریان راضی رو در این صفحه بذارین-

5)صفحه محصول:

به راحتی خوانده گردد، دارای پاراگراف بندی مناسب باشه.و از تصاویر مناسب استفاده کنید،. در عکس های زیر خودتون متوجه این موضوع میشین

هیچ لینک خروجی در صفحه محصول وجود نداشته باشد همان موضوع قانون هیک و نسبت توجه هست و نباید کاربر رو درگیر لینک های دیگه کنیم .چراکه دلیل خارج شدن کاربر میشود .و حتی امکان داره حواس کاربر پرت بشه و خرید محصول فراموش بشود !!!

اطلاعات کامل قرار داده گردد: احتمالااطلاعات یک محصول برای شما کاملا واضح هست.ولی توجه کنین که برای شما ساده هست !!! ولی احتمالاهمون مسائل برای متقاضی زیاد پیچیده باشن. پس برای محصولات کامل و جامع حتی بدیهی ترین مسائل رو توضیح بدین-.

نگارش روان: نوشته ها ساده، راحت و روان باشن جوری که با یکبار خوندن متوجه متن شوند

 

6)صفحه پشتیبانی:

جای خالی این صفحه در خیلی از طراحی سایت ها حس میشه، شما در این قسمت نحوه پشتیبانی رو اعلام میکنین و اینکه محصولات دانلودی هستن یا پستی یا – –  و اینکه چه فرایندی بعد از خرید محصول انجام میشه.، چه روزها و طول چه ساعاتی پشتیبانی دارین-.

 

7)صفحه فرود:

صفحه ای برای تبدیل بازدید کننده ها هست، .در این صفحه بازدید کننده به کاربر تبدیل میشه .و یکی از فرایند تبدیل طول میشه، این صفحه عالی ترین انتخاب برای تبلیغ میباشد-.

 

8)صفحه ثبت نام:

یکی از صفحات مهم که خیلی تاثیر بالایی در تبدیل بازدیدکننده .با کاربر دارد، بهتره هرچه میتونیم صفحه ای راحت و آسان طراحی کنیم و برای ثبت نام اطلاعات کمی بگیریم-شما میتونین. با داشتن شماره تماس از متقاضی به تمامی اطلاعاتی که بعدا نیاز دارین مثل کد پستی رو داشته باشید-

نکته: در صفحه فرود با گرفتن یک ایمیل ه.م در تبدیل موفق هستین! پس نیازی به داشتن فرم های بلند بالا نیست-.

 

9)صفحه پرداخت:

صفحه ی پرداخت هم باید خیلی ساده باشه، پس سعی کنین .ساده ترین اطلاعات ممکن رو برای پرداخت بذارین، اگر نیاز هست که اطلاعات زیادی از متقاضی بگیرین اینکار رو در دو مرحله انجام بدین.(تعداد زیاد دلیل ایجاد ترس در متقاضی میشه)- در این صفحه اطمینان هایی رو شامل پشتیبانی پس از خرید و ضمانت محصول رو بدین-.

 

10)صفحه مقالات:

بازاریابی محتوا هم که طبق آمار موثر ترین متد دیجیتال مارکتینگ هست، پس در هر زمینه شغلی که هستین برای وبسایتتون محتوا تهیه کنین-

نکته: اصلا محتوای بقیه ی وب سایت ها رو کپی نکنین .چرا که در سئو سایت تاثیر منفی داره، حداقل محتوا دیگران رو بخونین و برداشت خودتون رو از نو بنویسین ولی هیچوقت کپی نکنین-.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button