تبلیغات سرویس عمومی چیست؟

تبلیغات سرویس عمومی یک نوع از تبلیغات میباشد

که در آن هدف های شخصی که تبلیغات را انجام می دهد مقاصدی غیر از تجارت هستند و تبلیغ کننده به دنبال سود یا زیادتر کردن فروش نیست- توجه این تبلیغات بر روی بالا بردن فرهنگ مردم و یا رفاه عمومی هست و در اکثر مواقع به دست شرکت های غیر انتفاعی،  تیم  های اجتماعی، تشکیلات مذهبی، یا موسسه های تجاری حمایت می بشود و هدف های بشر دوستانه دارد

– وقتی که شرکت های تبلیغاتی

با سازمان های غیر انتفاعی همکاری می کنند تا  بعضی  از اطلاعیه های سرویس عمومی را برای متقاعد کردن مخاطبان و ایجاد آگاهی در مردم برای انتخاب الگوی اجتماعی و رفتارهای سالم شهروندی در نظر بگیرند، این امر به عنوان تبلیغات سرویس عمومی شناخته میشود- آژانس های متفاوت رسانه ای فضا و زمان خویش را برای گردش این پیام ها در برای منافع عمومی مردم اختصاص میدهند-

کمپین های تبلیغاتی

حتی در  بعضی   موردها انجمن های خیریه یا دولت ها هزینه های این کمپین های تبلیغاتی را می پردازند تا کنترل بهتری بر چنین تبلیغاتی داشته باشند- به زبان ساده تبلیغات سرویس عمومی را   میشود   ادغام و کانال سازی پیامی در برای منافع عمومی دانست که هدف آن به نمایش درآوردن مسائل عمومی برای مردم عادی هست- این هدف نیز برای تغییر دیدگاه ها و رفتار های عمومی نسبت به هر مسئله اجتماعی خاصی هست-

تبلیغات

در بیانی دیگر چنین آمده است: این نوع تبلیغات برای اطلاع رسانی یا  تهییج مخاطبان به انجام رفتارهای معین.، عموماً برای اهداف غیر تجاری و با استفاده از وسایل ارتباط جمعی طراحی می گردد-.

در تبلیغات PSA دو عامل اساسی وجود دارد:

1_قدرت و اعتماد پذیری رسانه ها
2_کیفیت برنام های تبلیغاتی

تاثیر پیام رسان اجتماعی

پیام رسان های اجتماعی در همه جای دنیا زیاد محبوب هستند-. انجام یک تبلیغات خوب در این پیام رسان ها بازتاب زیاد زیادی در بین مخاطبین دارد-.

چند تبلیغ سرویس عمومی

می تواند چنان تاثیر عمیق اجتماعی و عاطفی در     مشتری     ایجاد کند .که تا سالها بعد به در ذهن به یادگار بماند-. شورای تبلیغ بسیاری از این کمپین های تبلیغاتی خاص را تولید کرده هست -.

نمونه این تبلیغات تبلیغ

رانندگی نکردن در هنگام مستی در آمریکا زیاد مورد استقبال قرار گرفت-. در دهه 1980 تبلیغات مختصری که نشان می داد .دو دوست با لیوان شراب در حال نوشیدن هستند. که با نزدیک شدن لیوان ها به هم صدای جیر جیر لاستیک خرابی قریب الوقوع ماشین در پس زمینه شنیده میشد. تا این که لیوان ها به آرامی به هم نزدیک می شدند. و تصادف اتفاق می افتاد- در اواخر تبلیغ وقتی لیوان ها در آستانه ی برخورد دیگری هستند .دستی بین دو لیوان می آید و از فاجعه جلوگیری میکند-

آن اطلاعیه با یک نکته ماندگار شد “دوستان اجازه نمی دهند .دوستان در حالت مستی رانندگی کنند” این تبلیغات توسط شورای تبلیغات ایجاد شد .و مردم را از خطرات رانندگی در مستی آگاه می گردد-.

باید ها و نباید ها در PSA :

برای موفق شدن باید تاثیر عاطفی خوبی در     مشتری     خویش ایجاد کنید.- اگر چیزی روی احساسات یک انسان تاثیر خوبی بگذارد به راحتی پذیرفته می بشود و در خاطر نیز می ماند-.

سعی کنید با ایجاد حس همزاد پنداری درمشتری

انگیزه ی درست و قوی در او ایجاد کنید تا تشویق به انجام کاری بشود .که شما خواهان آن هستید-

برای تاثیر گذاری زیادتر از یک تله برای جذب     مشتری     استفاده کنید. یعنی اگر فکر میکنید موضوعی در ابتدا     مشتری     را جذب می بشود .آن را به کار بگیرید. و همینطور در انتخاب جزئیاتی که با یک نگاه کلی بی اهمیت و کوچک به نظر می رسد. را در نظر بگیرید- همانطور که می دانید .همین جزئیات به نظر بی اهمیت هستند. که در انتها کل را تشکیل می دهند

و نتیجه ی رضیت  قسمتی را به نمایش میگذارند-. در انتخاب موسیقی دقت زیادی به خرج دهید. قطعا موسیقی .یک کاردر خاطره ای که ایجاد میشود تاثیر زیاد زیادی دارد- یک موسیقی خوب که با محتوا نیز ارتباط داشته باشد با نتیجه کار پیوند بر قرار کرده و یک اثر همیشه با آن موسیقی خاصی که دارد به خاطر می آید-. همینطور استفاده از افکت های جذاب یا تغییر نورها به شکلی که تاثیر بیشتری داشته باشند. مهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button