–   طراحی لوگو

این روزها هیچ برندی بدون لوگو، هویت و اعتباری درخور ندارد و اهمیت طراحی لوگو بر هیچ مدیری پوشیده نیست- بحث اصلی بر سر شیوه‌ی ایده‌پردازی و رعایت اصول حرفه‌ای در فرایند طراحی لوگو هست- ویژگی‌های عمومی مثل استفاده از رنگ سازمانی در لوگو، نوع قالب و…  زیادتر اوقات  در همه‌ی لوگوها رعایت می‌شود؛

ولی چارچوبی که ما در آوازه گستر بر آن تکیه می‌کنیم، چیزی فراتر از اصول اولیه‌ی طراحی لوگو هست- در اینجا سعی کرده‌ایم مهمترین اصولی را که در طراحی لوگو به آن‌ها پایبندیم، معرفی کنیم تا بتوانید تمایزها را راحت‌تر و سریع‌تر تشخیص دهید-

درک و برداشت درست از برند

مهمترین اصلی که دلیل می‌شود در پایان مراحل طراحی لوگو، لبخند رضایت بر لبان شما بنشیند، برداشت درست تیم طراح از هویت  علامت تجاری شماست-. در هنگام مشاوره و رایزنی برای رسیدن به ایده‌ی اولیه، چشمان تیزبین و گوش‌های شنوا در کنار تخصص و تجربه‌ی تیم آوازه گستر به کار گرفته می‌شود. و تصوری که شما از  علامت تجاری خویش در ذهن دارید، بر روی کاغذ و پیکسل‌های مانیتور ترسیم می‌گردد-\

عبور موفقیت‌آمیز از این مرحله، مسیر را برای یک طراحی لوگو حرفه‌ای و منطبق بر خواسته‌های شما هموار می‌کند.- تجسم  علامت تجاری از زاویه‌ی دید صاحبان آن، فرمول جادویی در طراحی لوگو هست. و همان چیزی‌ست که آوازه گستر به داشتن آن می‌بالد-.

پرهیز از پیچیدگی‌های بی‌مورد در طراحی لوگو

احتمالا در  بعضی  از آژانس‌های تبلیغاتی دیده‌اید. که برای نشان دادن .فلسفه‌ی طراحی لوگو، دست به دامان توضیحات اضافه‌تر می‌شوند- .یک لوگو باید بتواند. به تنهایی و بدون هیچ توضیح اضافی، داستان  علامت تجاری شما را بازگو کند-. برای نمونه، شرکت آمازون در لوگوی خویش تنها با یک فلش و پیکان، به گستردگی سرویس خویش اشاره می‌کند و تحسین اهل فن و عموم مردم را برمی‌انگیزد-.

پس برگ برنده در هنگام ساخت لوگو، خلاقیت است،. نه پیچیدگی‌های گرافیکی- ما در آوازه گستر، اصل را بر همین خلاقیت گذاشته‌ایم .و با تکنیک‌هایی که بیشترین .کمک را به این نوع دیزاین می‌کنند،. لوگویی را طراحی می‌کنیم که در خاطر مخاطبان شما ماندگار گردد-.

شباهت‌های احتمالی با لوگوهای محبوب

به احتمال زیاد لوگوهایی را دیده‌اید. که ناخودآگاه ذهن را به یاد یک آرم مشابه خارجی یا ایرانی می‌اندازند-. اگرچه این مسئله، به خودی خویش ایراد نیست، ولی اگر بدون اطلاع شما و بدون هیچ‌گونه خلاقیتِ جانبی صورت گیرد.، تخصص طراح لوگو را زیر سوال می‌برد-..

تیم طراحی لوگو در شرکت آوازه گستر، همواره برندهای جهانی و داخلی را رصد می‌کنند .و اگر شباهتی بین ایده‌پردازی اولیه‌ی لوگوی  علامت تجاری شما و شرکت‌های معروف وجود داشته باشد، شما را مطلع می‌کنند-. ممکن هست  .بعضی  از شرکت‌ها علاقه داشته باشند. که از سبک لوگوهای محبوب در طراحی آرم  علامت تجاری خویش استفاده کنند- .اینجاست که دانش به‌روز آوازه گستر به میدان می‌آید. و با حفظ المان‌های لوگوی مورد نظر، یک اثر هنری جدید و مستقل خلق می‌شود-.

دورنما و چشم‌انداز برند

به خوبی می‌دانید که برای تداوم موفقیت، باید گام‌های بعدی را نیز پیش‌بینی کنید و تصمیمات امروز خویش را با نیم‌نگاهی به آینده بگیرید-. طراحی لوگو یکی از همین  موردها هست. که اتفاقا آینده‌ی شرکت‌ها را با چالش روبه‌رو می‌کند- لوگو اولین نشانه‌ای هست .که مخاطبان و مشتریان شما، آن را به ذهن می‌سپارند.

و اگر بخواهید این نشانه را در آینده تغییر دهید، باید هزینه‌ی زیاد گزافی را برای تغییر ذهنیت مردم بپردازید- پس چه بهتر هست .ه از همان ابتدا، به دورنما و چشم‌انداز  علامت تجاری خویش فکر کنی.د و لوگوی خویش را براساس آن انتخاب کنید – ما در این روش شما را همراهی می‌کنیم. و با مثال‌هایی از شرکت‌های موفق در این زمینه یا برندهایی که کار خویش را گسترش دادند و مجبور به تغییر لوگو شدند، به شما کمک می‌کنیم که دورنمای دقیق‌تری از هویت  علامت تجاری خویش داشته باشید-

پیش‌بینی لوگو برندهای زیرمجموعه

اگر یک کسب‌وکار بزرگ را مدیریت می‌کنید یا امید به رشدی چندبرابری برای  علامت تجاری نوپای خویش دارید، به تأسیس شرکت‌های زیرمجموعه احتیاج پیدا می‌کنید- اگر قصد داشتید از اعتبار شرکت مادر برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر خویش استفاده کنید، هوشمندانه‌تر هست که در طراحی لوگو، این آینده‌نگری را دخالت دهید-.

با این کار می‌توانید لوگویی جامع‌تر داشته باشید که امکان گسترش طرح  علامت تجاری اصلی را برای برندهای زیرمجموعه فراهم می‌کند- این ویژگی طراحی لوگو، پیوند. زیادی با دورنمای  علامت تجاری دارد که در قسمت قبل توضیح دادیم-. ما در آوازه گستر، امکانات هنری برای پیوند معنادارِ لوگوها را مهیا کرده‌ایم. تا شما برای رویاپردازی‌های خود، محدودیتی نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button