-چگونه تبلیغ کنیم و چطور تیزر تبلیغاتی بسازیم تا عالی ترین نتیجه را بگیریم؟

خیلی از ما فکر می کنیم که تبلیغات به خودی خویش می بایست. منجر به زیادتر کردن فروش بشود اما این تفکر تا چه حد صحیح است؟

اگر بخواهیم صادق باشیم باید این طور بگوییم. که تبلیغاتی که بدون برنامه ریزی وخود به خویش منجر به زیادتر کردن فروش بشود کاملا به طور اتفاقی این نتیجه را رقم زده هست.

ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر هزینه دارد؟

اکثر صاحبان کسب وکارهای اینترنتی به خصوص فروشگاه های اینترنتی به این صورت عمل می کنند که با طراحی یک یا چند بنر تبلیغاتی، یک یا چند پوستر، تصویر مرتبط با محصول، پرداخت هزینه به وب سایت ها (مخصوصا وب سایت های دانلود و مجله های اینترنتی) وقرار دادن بنرهای تبلیغاتی ویا اجاره کردن پست های ثابت (مطالبی که به طور ثابت بالاتر از مطالب دیگر در سایت دیده می گردد.) ارسال ایمیل تبلیغاتی ویا روش های دیگر تبلیغ محصول یا سرویس خویش می پردازند وبا فروش وارائه خدمت وکسب سود .مجددا روند قبل را تکرار می کنند-

فرایند فروش

اما یک سوال اساسی ؛ با قطع این روند چه تغییری در فرایند فروش به وجود می آید؟

آیا وب سایت آن ها همچنان به فروش ادامه خواهد داد .و یا نفس فروش آن ها از شماره خواهد افتاد؟

تبلیغات هزینه نیست

حتما این نکته را شنیده اید که تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری هست اما آیا هر نوع تبلیغاتی سرمایه گذاری هست ؟مسلما خیر ! تبلیغات به شکلی که بیان شد .یک پروسه ی به هم پیوسته ی هزینه براست که با قطع آن کسب و کار دچار مشکل اساسی خواهد شد. چه زیاد کسب وکارهایی بودند.

که در ماه ها یا سال های نخست فعالیت خویش به دلیل توانمندی مالی صاحبان آن ها با تبلیغات بسیار، خویش را مطرح کردند. واما با کم شدن توان مالی و یا برنامه ریزی غلط و قطع تبلیغات به فراموشی سپرده شدند.

آیا ساخت تیزر تبلیغاتی می تواند به شما در اهداف بازاریابی تان کمک کند؟

ما صنف ، محصول و یا سرویسی را نمی شناسیم که ساخت تیزر تبلیغاتی خوب برای آن مفید نباشد. یک تیزر تبلیغاتی در صورتی که بتواند دقیقا     مشتری     مورد نظر را هدف قرار دهد. و دل او را به دست بیاورد، به طور نسبی عالی ترین و کم هزینه ترین مسیر در فرایند بازاریابی شما خواهد بود- فراموش نکنید. که نحوه پراکندن و مقدار تکرار یک آگهی در هر رسانه ای که باشد، مهمترین عامل اثر گذاری آن هست.یک تیزر تبلیغاتی درجه یک در صورتی که زیاد کم دیده بشود فراموش می بشود و اگر بیش از حد دیده بشود موجب واکنش منفی مخاطبین می گردد.

آگهی ها

مثال خوب این مورد آگهی های کینگ کیک گرجی و رب و خاویار بادمجون چین چین (پخش در پاییز و زمستان 97)  هست که در ابتدا خوب دیده شد .اما با جو زدگی مدیران مارکتینگشان، مقدار مناسب پراکندن را به درستی تحلیل نکردند و با پراکندن افراطی از شبکه های رادیو و تلویزیون، موج شدید واکنش های منفی مخاطبان را برای خویش ایجاد نمودند.

اما چاره کار چیست؟ باید چه کار بشود تا بتوان تجربه ی موفقی از تبلیغات دیجیتال داشت؟

تبلیغات دیجیتال

برنامه ریزی کلید موثری در موفقیت هست ! این اصل در این مورد هم کاملا صدق می کند.  و در این جا منظور از برنامه ریزی یک طرح منسجم وجامع از روش های تبلیغاتی، اهداف، مخاطبین، نتایج مورد انتظار، روش های سنجش نتایج، رسانه های مورد استفاده، هزینه ها، مدت زمان هر یک از برنامه های تبلیغاتی و… هست-. حتما فراموش نکنید .که با یک تیم دیجیتال مارکتینگ مشاوره کنید- قطعا پیشنهادات مناسبی برای ایجاد راهبرد خویش دریافت خواهید نمود-.

نحوه ساخت تیزر برای اینستاگرام

در یک برنامه ریزی تبلیغاتی شما باید ابتدا مخاطبین واهداف تبلیغات را مشخص کنید .قرار هست .پیام تبلیغات خویش را با چه کسانی در میان بگذارید ؟ واین پیام قرار هست چه تاثیری روی آن ها بگذارد ؟

به طورنمونه یک فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی بهداشتی را در نظر بگیرید. مخاطبین این وب سایت کسانی هستند که زیادتر از باقی اشخاص به سلامت و بهداشت خویش اهمیت می دهند-.

زیادتر این اشخاص در جامعه ما بانوان هستند-. یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی می تواند انواع واقسام محصولات را داشته باشد- تعداد زیاد بالایی از برندها وکالاهای متفاوت-. مسلما نمی توان همه ان ها را در یک برنامه تبلیغاتی (به جز در همکاری در فروش) به مخاطبین معرفی گردد-.

مثلا فرض کنید که این برنامه تبلیغاتی همزمان با فصل تابستان آغاز خواهد شد- محصولات مناسب این فصل زیادتر ضد افتاب ها و ضد تعریق ها هستند پس مشخص شد که می خواهیم چه چیزی را به مخاطبانمان معرفی کنیم-

وب سایت ها

مسلما عالی ترین رسانه برای تبلیغات یک فروشگاه اینترنتی خویش وب سایت ها هستند. حتی تلویزیون هم نمی تواند در این مورد تاثیری مانند وب سایت ها داشته باشد. اما چه وب سایت هایی برای این تبلیغات مناسب هستند. مسلما وب سایت هایی که کاربران آن ها بانوان فارسی زبان هستند.

مجله های اینترنتی، وب سایت های ژورنال مد و لباس، وب سایت های مرتبط با هنرمندان و …-

بخش بزرگی از کاربران این وب سایت ها را بانوان تشکیل می دهند. اما قبل از خرید تبلیغات در این وب سایت ها می بایست .که یک مورد را در نظر بگیرید:

هدفتان از تبلیغات

قرار هست چه مقدار هزینه کنید و چه چیزی به دست اورید ؟

ابتدا پاسخ این سوالات را برای خودتان روشن کنید :

آیا هدفتان از تبلیغات صرفا فروش محصولات یا خدمتتتان هست ؟

آیا می خواهید که جایگاه در ذهن مشتریان بسازید؟

آیا قصد دارید  علامت تجاری سازی کنید؟ (برنامه تبلیغاتشان  قسمتی از برنامه برندینگ شماست؟).

وب سایت برای تبلیغات

بسته به پاسخ هایتان به این سوال بودجه ی تبلیغات، نحوه ی تبلیغات، اینکه کدام وب سایت را برای تبلیغات انتخاب کنید، .شعارهای تبلیغاتی، گرافیک وسایر  موردها مربوطه به انعطاف پذیر و قابل تغییر هستند. فرض می کنیم که قرار هست .با استفاده از تبلیغات محصولاتمان را بفروشیم ودر کنار آن جایگاهی در ذهن متقاضی ایجاد کنیم. تا ما را به خاطر داشته باشند -.

انسجام تبلیغات

در این صورت می بایست. انسجام تبلیغات را در آخرین حد، رعایت کنیم. نوع رنگ بندی، نزدیکی شعارهای تبلیغاتی واستفاده از المان های یکسان ورعایت این دست  موردها دلیل انسجام در تبلیغات می بشود.

بهتر هست. تا برای هر وب سایت جدای از اندازه بنرهای تبلیغاتی، سناریوی متناسب با کاربران ان در نظر بگیرید. یعنی سعی کنید که یک بنر تبلیغاتی را در همه وب سایت ها استفاده نکنید -.

یک لیست از وب سایتهای هدف

برای تبلیغات تهیه کنید-. برای این کار می توانید از وب سایت های گوگل والکسا استفاده کنید-. از گوگل می توانید .برای یافتن وب سایت های مناسب ومرتبط با موضوعی که به دنبالش هستید .استفاده کنید. و از الکسا برای یافتن وب سایتهای پربازدید تر در یک موضوع مشترک-

البته درمورد موضوعات تخصصی زیاد در انتخاب وب سایت هایی که رتبه های دو رقمی وتک رقمی دارند حساس نباشید. وب سایت های تخصصی مناسب ممکن هست. رتبه های بیشتری در الکسا داشته باشند. اما بازدهی بالاتری نسبت به وب سایت های پربازدید تر برایتان به ارمغان بیاورند-

پس از انتخاب وب سایت ها

و تطبیق با بودجه ای که در نظر گرفته اید تبلیغات را منتشر کنید- این نکته را فراموش نکنید که حتما با مدیران وب سایت هایی که می خواهید. در ان ها تبلیغات داشته باشید، ارتباط برقرار کنید-. در این ارتباط هم می توانید .قیمت مناسب تری بخواهید وهم از پتانسیل کاربران یک وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید .- اطلاعات زیادتر دلیل می بشود تا پیش بینی هایتان به نتایج واقعی نزدیک تر باشند-(درهر موردی داشتن اطلاعات زیادتر برگ برنده محسوب می بشود. وشما را به موفقیت نزدیک تر می کند)-.

قبل از انتشار تبلیغات

، امکاناتی را به وجود بیاورید که بتوانید. نتیجه ی هر تبلیغ را به طور جداگانه چک وتحلیل کنید .- اینکه چه تعداد کاربر از چه وب سایتی واز طریق کدام بنر ویامتن تبلیغاتی وارد کدام قسمت از وب سایت شما شده اند. و به کدام صفحات سرزده اند اطلاعات مفیدی هست .که می تواند شما را در ارائه عالی ترین سرویس به کاربران (مشتریان) وهمچنین داشتن عالی ترین برنامه های تبلیغاتی کمک کند-. تیم دیجیتال مارکتینگ آنی بین می توانند در این زمینه هم به شما کمک کنند-.

ابزار گوگل آنالیتیک

برای این چک ها نیز می توانید از ابزار گوگل آنالیتیک استفاده کنید .-  و این ابزار در حال حاضر برای آی پی های ایران غیر فعال هست و باید با استفاده از امکانات تغییر آی پی از آن استفاده کنید -.

این را به یاد داشته باشید که اگر بدون سنجش نتایج تبلیغ کنید. کاری جز هدر دادن سرمایه هایتان انجام نداده اید- هیچ وقت به یک وب سایت به صرف اینکه بازدید خوب و یا رتبه ی خوبی در سایتی مثل الکسا دارد درخواست تبلیغ ندهید-.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button