کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

زمانی‌که کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خویش را اجرا می‌کنیم، ابتدا باید نوع کلمه هاکلیدی را انتخاب کنیم که پارامتر مهمی ‌در موفقیت کمپین و بهینه‌سازی هزینه‌ محسوب می‌شود- زیادتر تازه‌کارها در انتخاب درست نوع کلمه کلیدی اشتباه می‌کنند و زیاد مهم هست که شناخت کاملی از انواع آن و تفاوت‌های آن‌ها داشته باشیم-

انواع کلمه هاکلیدی

پیش از آنکه با انواع کلمه هاکلیدی آشنا شویم با یکنمونه اهمیت آن را توضیح می‌دهیم-

فرض کنید یک وبسایت کلینیک زیبایی داریم- بعد از تحقیق و چک فراوان، کلمه هاکلیدی متفاوتی را تهیه و عالی ترین آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم- مهم‌ترین کلمه کلیدی شما “انواع عمل‌های زیبایی” هست- اگر با تنظیمات پیش فرض گوگل ادز شروع کنیم، همینجا بدانیم که پولمان را دور ریخته‌ایم- زیرا تمام جستجوهایی نظیر “انواع کفش‌ها”، “عمل دست”، “زیبایی‌های جهان” و هزاران جستجوی نامربوط به کسب‌و‌کارمان در یک چشم به هم زدن بودجه ما را تمام می‌کنند؛ بدون آنکه کاربران هدفمندی را به سایت‌مان بیاوریم-

انواع کلمه هاکلیدی

با مطالعه این مقاله به شناخت کاملی از انواع کلمه هاکلیدی، تفاوت‌های آن‌ها، فواید و معایب هر کدام می‌رسیم- در‌نهایت می‌توانیم با انتخاب درست نوع کلمه هاکلیدی، بازدهی کمپین‌های خویش را تا چندین برابر زیادتر کردن دهیم و کاربرانی با هدفمندی زیادتر و هزینه کمتر به سایت خویش هدایت کنیم.

معرفی انواع کلمه هاکلیدی در گوگل ‌ادز

هنگام ساخت کمپین، برای کلمه هاکلیدی مدنظر خویش باید نوع آن‌ها را انتخاب کنیم .تا به گوگل بگوییم دامنه سرچ آن چقدر گسترده یا محدود هست.درواقع با این پارامتر گستره نمایش کلمه هاخویش را مدیریت می‌کنیم .و گوگل متوجه می‌شود .برای چه جستجوهایی باید تبلیغ‌مان را نمایش دهد.

به‌طورکلی ۴ نوع کلمه کلیدی داریم که درادامه هر کدام را به طور جداگانه چک خواهیم گردد-

۱) کلمه هاکلیدیBroad Match؛ تطبیق گسترده

۲) کلمه هاکلیدیModified Broad Match؛ تطبیق گسترده کنترل شده

۳ ) کلمه هاکلیدیPhrase Match؛ تطبیق عبارتی

۴) کلمه هاکلیدیExact Match؛ تطبیق دقیق

کلمات کلیدی Broad Match

در گوگل ادز نوع کلمه هاکلیدی به‌طور پیش‌فرض بر روی حالت Broad Match تنظیم شده‌است. این حالت بیشترین ترافیک ورودی و مخاطبین را به همراه دارد. ولی باید دقت کنیم .که این کاربران، مخاطبین ما هستند یا خیر!.

هنگامی‌که نوع کلمه کلیدی را Broad Match انتخاب می‌کنیم. بدین معناست. که هر ترکیبی از کلمه هاکلیدی به هر شکلی که جستجو گردد، تبلیغ ما به آن‌ها نمایش داده می‌شود. نیز برای کلمه هامترادف، کلمه هادارای غلط‌های املایی، حالات جمع، مفرد و حالات مشابه امکان نشان دادن تبلیغ وجود دارد. با یکنمونه عمق گستردگی مخاطبین این نوع را چک می‌کنیم:

کلمه کلیدی”

فرض کنیم کلمه کلیدی”گوشی هوشمند سامسونگ” باشد- تبلیغ ممکن هست. برای جستجوهای “لوازم خانگی سامسونگ”، “گوشی‌های آیفون”، “کودک هوشمند” و هزاران عبارت غیرمرتبط به کسب‌و‌کار ما نشان داده گردد- گوگل حتی ممکن هست .با کلمه هامترادف نیز تبلیغ را نمایش دهد. به عنواننمونه زمانی‌که کاربر عبارت “نحوه موفقیت مدیران باهوش” را جستجو می‌کند ممکن هست. تبلیغ نمایش داده گردد.در نتیجه تمام بودجه تبلیغاتی خویش با بالاترین سرعت، صرف مخاطبین غیرمرتبط می‌شود .که درواقع   میشود  . گفت هدر می‌رود.

پس درست هست که کلمه هاکلیدی Broad Match ترافیک خوبی را به سایت ما هدایت می‌کنند، .اما از آنجایی که زیادتر این ترافیک نامرتبط است، عملا بازدهی زیادی ندارند. و در زیادتر موارد، تنها هزینه‌های ما را زیادتر کردن می‌دهند-.

کلمه منفی

به همین دلیل مدیران کمپین درصورت استفاده از این نوع، باید زیاد دقت کنند. که تاحد امکان مخاطبین نامرتبط را کم کنند؛ این کار تا حدودی با به‌کاربردن کلمه هاکلیدی منفی یا Negative Keywords قابل حل هست.بدین صورت که می‌توانیم .لیستی از کلمه هامشابه کلمه هاکلیدی خویش که به کسب‌وکارمان ارتباط ندارد .و پربازدید هستند. را تهیه کرده. و طبق شکل زیر در قسمت کلمه هاکلیدی منفی برای کمپین مورنظرمان وارد کنیم.با این کار تبلیغ برای جستجو‌هایی که کلمه منفی و یا تمام کلمه هاعبارت منفی ما در آن وجود داشته باشد نمایش داده نخواهد شد.

یک نکته مهم در مورد کلمه هاNegative broad match وجود دارد،. که برخلاف کلمه هاBroad Match که حالات مترادف، جمع، مفرد، غلط‌های املایی و سایر حالات مشابه را شامل می‌شود، فقط شامل همان کلمه یا عبارت می‌شود.بدین معنا که کلمه هاکلیدی Negative Broad برای کلمه هاهم معنی، جمع، مفرد و  موردها مشابه عمل نمی‌کنند-.

انواع کلمه های کلیدی گوگل ادز

این نوع کلمه هادرواقع حالتی بین کلمه هاکلیدی Broad Match و دیگر انواع کلمه هاکلیدی گوگل ادز هست.در این حالت نیز طیف زیادی از مخاطبین به سایت ما هدایت می‌شوند .ولی این بار با کنترل زیادتر و مدیریت هدفمندتر-.

برای مشخص کردن کلمه هاکلیدی Modified Broad Match قبل از هر کلمه از علامت “+” استفاده می‌کنیم-.  با قراردادن علامت “+” در ابتدای کلمه هاکلیدی خود، به گوگل می‌گوییم که تبلیغ را برای جستجو‌هایی که شامل این کلمه هاهستند، نمایش دهد-.

همچنین کلمه هاModified Broad Match حالات مترادف، جمع، مفرد ، غلط‌های املایی و سایر حالات مشابه را نیز شامل می‌شود-.

در این حالت بازهم امکان کلیک‌های نامرتبط وجود دارد اما نسبت به حالت نخست زیاد کمتر خواهد بود-.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button