ویژگی های یک آگهی چاپی خوب چیست؟

adboon-limoo-ads-32

تبلیغات

چرا بعضی تبلیغات نتایج بهتری را برای صاحبان کسب و کارها در پی دارند ؟ اسن پرسش جداً زیاد مهم هست اما احتمالاپاسخ دادن به آن به این سادگی نباشد ! در این مطلب برای یافتن پاسخ به این سوال، نظرات کارشناسان متفاوت تبلیغات را در سه قسمت سرتیتر و عنوان آگهی، تصویر آگهی، متن آگهی در قالب ۲۰ توصیه برای بهبود آگهی ها آورده ایم- نیز شایان ذکر هست که این مطلب و نکاتی که در ادامه آمده هست با تاکید بر تبلیغات چاپی خصوصاً تبلیغات در روزنامه ها و ویژگی های یک آگهی چاپی خوب میباشد-

سرتیتروعنوان آگهی

۱-در تیتر آگهی به یک منفعت و ارزش اصلی یا ترفیع پیرامون محصول اشاره کنید –

۲-اگر در آگهی خویش پیشنهاد نمونه ی رایگان یا شبیه به آن را میدهید، آن را در تیتر آگهی قرار دهید-

۳-همچنین استفاده از کلماتی مثل «رایگان» یا «برای مدت محدود» نرخ توجه به آگهی را زیادتر کردن می دهد-

۴-از فعلهای منفی استفاده نکنید !

۵-استفاده از استعاره و تشبیه در تیتر اگهی می تواند منجر به درک اشتباه در ذهن بیننده یا خواننده گردد- مثلاً «رانندگی با این   ماشین   همچون هدایت باد هست »  و باید توجه داشت با توجه به مخاطبان آگهی پاره ای  موردها استعاره ها می توانند موثر باشند-

۶-آمارها نشان داده است، آگهی هایی با تیترهای طولانی نرخ موفقیت بیشتری داشته اند-  بعضی  از کارشناسان تا ۱۷ کلمه را برای تیتر مناسب دانسته اند- پرواضح هست که طول آگهی با اندازه ی آگهی و محل نمایش آن نیز مرتبط هست-

۷-آمارهای نشان می دهد که تیترها ۵ برابر زیادتر از متن آگهی دیده می شوند !

۸- تبلیغاتی که از « چطور » در تیتر خویش استفاده کرده اند، بر طبق مطالعات انجام گرفته موفقیت قابل توجهی داشته اند- مثلاً چگونگی استفاده از محصول را بیان می کنند مثل « چطور در ۱۰ دقیقه آشپزی کنیم ؟ » برای یک سوپ یا غذای آماده می تواند نمونه ای برای این مورد باشد-

۹-تصاویر قبل و بعد  زیادتر اوقات  توجه را جلب می بشود و بیننده را برای دیدن آگهی تحریک می کند-

۱۰-یک عکس بزرگ نظر     مشتری     را زیادتر از چند عکس کوچک جلب می کند-

۱۱-اگر می خواهید در آگهی خویش از تجربه ی موفق یک متقاضی در استفاده از محصول خویش استفاده کنید، قرار دادن عکس متقاضی در کنار یادداشت زیاد تاثیر آگهی را زیادتر کردن داده هست-

۱۲-اگر همراه محصول یک هدیه ی رایگان یا نمونه ی رایگان به متقاضی تحویل می گردد، حتماً از عکس آن استفاده کنید !

۱۳-یادداشتهای زیر عکسها زیادتر از متن آگهی دیده می شوند-    میشود    گفت پس از تیتر، یادداشت زیر عکس در رتبه دوم نرخ دیده شدن قرار دارد !

۱۴-در متن آگهی مزیت های را بفروشید نه مشخصات ! Sell Benefits Not Features یک نکته ی معروف در بازاریابی هست- سعی کنید در متن آگهی به مزیتها اشاره کنید، مثل سرعت، دوام، زیبایی، قدرت، راحتی و … نه مواد اولیه استفاده شده در محصول یا فرآیند پیشرفته ی به کار رفته در تولید-

۱۵-عامیانه و دوستانه متن اگهی را بنویسید ! متن اگهی نباید مشابه متن گزارش به اعضای هیئت مدیره یک شرکت بزرگ چند ملیتی باشد ! مخاطبان از مطالعه ی متنهای مشکل پرهیز می کنند زیرا درک آن مشکل هست-

۱۶-از پاراگرافهای کوتاه، جملات کوتاه و کلمه هاکوتاه در متن آگهی استفاده کنید تا خوانده شوند-

۱۷-در متن آگهی از اصطلاحات تخصصی تجارت استفاده نکنید، متن عادی و غیر تخصصی را در متن آگهی به کار گیرید-

۱۸-اگر آگهی شما همراه با یک برگه ی تخفیف باشد،  زیادتر اوقات  آگهی دور ریخته نمی بشود و زیادتر دیده می گردد-

۱۹-اگر مورد ۱۸ را رعایت کردید و کوپن یا برگه تخفیف در آگهی داشتید، حتماً آن را به نوعی محدود به زمان کنید، مثلاً ویژه ی فروش پاییزه یا … –

۲۰-پیش از انتشار اگهی حتماً چندین بار آن را با صدای بلند بخوانید، آیا پیچیده و گیج کننده نیست ؟ همه چیز شفاف و روشن است؟

پنج اصل اساسی برای ساخت یک آگهی خوب

یک آگهی خوب در درجه نخست باید توجه     مشتری     را جلب و بعد او را بدان محصول علاقمند سازد- بعد تمایل او را برای پیگیری موضوع زیادتر کردن دهد و بالاخره همان آگهی خوب دلیل فروش کالا، خدمت یا ایده مورد نظر گردد-

۱) اصل اول: طرح مناسب آگهی خوب

یک آگهی خوب باید دارای طرح مناسب باشد؛ این طرح می تواند عکس، نقاشی یا حروف چاپی باشد که به عنوان عناصر گرافیگی مورد استفاده قرار می گیرد-

در انتخاب طرح مناسب نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید.

▪ از طرحهای ساده استفاده کنید- استفاده از یک عنصر هنری واحد، بیشترین تاثیر را دارد- به خصوص در آگهی های کوچک که جا و فضا، ارزش بیشتری دارد-

آگهی خوب  شرح عکس را زیر تصویر بگذارید تا     مشتری     بداند دنبال چیست-

▪ خواسته و تقاضای     مشتری     را در طرح جای دهید-.

▪ قبل و بعد از عکسها، از عناصر دیگری غیر از کلمه و متن استفاده کنید تا عکس و طرح، خویش را بهتر نشان دهد-.

▪ استفاده از تصویر محصول در آگهی،.  زیادتر اوقات  در فروش آن تاثیر بیشتری دارد-.

▪ اگر طراح و گرافیست در اختیار ندارید تا می توانید از صحنه ها، سایه ها و ابزار مناسب استفاده کنید-.

۲) اصل دوم: تیتر مناسب و مفید آگهی خوب

اصل دوم در ساخت آگهی، انتخاب تیتر مناسب هست-. شما باید به گونه ای تیر مناسب و مفید را برای آگهی خویش انتخاب کنید تا توجه و علاقه خوانندگان را زیرا شکارچی، شکار کنید-.

در انتخاب تیتر مناسب و مفید برای آگهی خود،  موردها زیر را رعایت کنید:.

▪ ایده و محتوای تیتر باید از محصول جدید خبری به     مشتری     ارایه دهد و یا تقاضا و حس کنجکاوی او را زیادتر کردن دهد-.

▪ برای جلب توجه     مشتری     باید او را در تیتر تحریک کنید- خلاقیت به کار ببرید و حتی می توانید در تیتر با او شوخی کنید-.

▪ از تیتر به عنوان هشدار و جلب توجه     مشتری     استفاده کنید-..

▪ از تیتر دنباله دار، تیتر دوم یا سوتیتر استفاده کنید- .این تیترها مثل پلی که فکر و علاقه مصرف کننده. را به تولید مرتبط می کند، عمل خواهند گردد-.

۳) اصل سوم: تبلیغ در متن آگهی

سومین اصل اساسی در ساخت یک آگهی، «تبلیغ در متن آگهی ». هست که برای آنکه این اصل اساسی در ساخت آگهی لحاظ گردد، باید نکات زیر در نظر گرفت:.

▪ معرفی و حمایت از ویژگیهایی که محصول، مدعی دارا بودن آنهاست-.

▪ مزایای مثبت محصول خویش را به معرض نمایش بگذارید-

▪ مداراک و دلایلی برای ویژگیهایی که محصول شما مدعی دارا بودن آنهاست ارایه بدهید-.

▪ وقتی یک متن مشکل و پیچیده برای ارایه به     مشتری     دارید، از طولانی شدن آن هراس نداشته باشید-.

▪ مدارک و مستندات شما باید متقاعد کننده و به یادماندنی باشد-.

▪ اجازه دهید مخاطبان بدانند که چرا به محصولی که برای آن تبلیغ میکنید نیاز دارند-.

۴) اصل چهارم: تحریک مشتری به خرید آگهی خوب

اصل چهارم در ساخت یک آگهی خوب، «تحریک     مشتری     به خرید» است؛ باید در آگهی خود،    . مشتری     را برای اقدام به خرید تحریک نماییم- برای این منظور می توانیم  موردها زیر را انجام دهیم-.

▪ باید به گونه ای عمل کنیم که     مشتری     رفتاری خاص- در برای هدف آگهی- از خویش بروز دهد؛. مطمئن ترین روش برای آن که شخصی را به چنین رفتاری وادار کنید، درخواست از او برای انجام آن کار هست-.

▪ توجه داشته باشید هنگامی که انجام رفتاری را القا یا درخواست میکنید، باید انگیزه و محرکی هم برای آن ارایه دهید.؛ مثلاً یک محدودیت وقتی قایل شوید یا جایزه ای برای آن کار و رفتار خاص تعیین کنید یا قیمت استثنایی برای آن مورد خاص اعلام کنید-.

▪ برای آن که شخص را به انجام رفتار مورد نظر وادارید، باید از خواسته ها و نیازهای عقلانی و احساسی     مشتری     .– هر دو- استفاده کنی.د-

▪ یکی از راههای دیگر برای تحریک     مشتری     برای خرید کالا، ارایه خلاصه ای از ایده و فکر مورد قبول آگهی دهنده،. در آگهی مورد نظر هست- ایده نهایی باید شامل همه اطلاعات لازم برای خوانندگان باشد. تا دست به کار شوند؛ مثل مشخصات فروشگاه، ساعت کار، تاریخ و ….

▪ به هیچ عنوان مطلب را با یک القای ضعیف به پایان نبرید-.

▪ یک کوپن برای درخواست پستی کالا فراهم کنید-. فراموش نکنید که لازم هست. برای کوپن یاد شده همیشه یک تاریخ مصرف معین، مشخص کنید-.

۵) اصل پنجم: مشخصات تجاری آگهی

پنجمین اصل اساسی در ساخت یک آگهی خوب، درج «مشخصات تجاری» کالا، ..در آگهی هست-.

برای انجام هر چه بهتر این اصل اساسی، به نکات زیر توجه داشته باشید:

▪ نام تجاری، نشانی، تلفن، ساعت کار و دستورالعملهای استفاده از کالا را ارایه دهید-.

▪ از علامت تجاری موسسه استفاده کنید-.

▪ از به کار بردن نام تجاری کالا به عنوان تیتر یا به عنوان قسمت اصلی و مسلط طرح، خودداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست