رازهای برندسازی از زبان ۱۴ کارشناسِ صنعت مُد

در این نوشتار ۱۴ کارشناس صنعت مد درباره رازهای برندسازی سخن می گویند-.

در حال قدم زدن تا سر کار بودم که یک خانم دونده به سرعت از سمت چپ من گذشت-.

او یک لباس تیره‌ی تنگ و جذب تن‌اش بود که طرح‌هایی با رنگ‌های بنفش و مشکی در آن دیده می‌شد- .در نقطه‌ای که بندهای تاپ‌اش به طور ضربدری به هم رسیده بودند، یک علامت تیکِ کوچک وجود داشت که نور را منعکس می‌کرد ولی به زحمت دیده می‌شد-.

این علامتِ تیک نماد یکی از شاخص‌ترین برندهای تاریخ هست-.

شخصی که این نمونه‌ی خاص از محصولات  علامت تجاری نایک را می‌پوشد،.

تمام آن چیزی را به تصویر می‌کشد .که این  علامت تجاری در نظر دارد به دیگران منتقل کند: قدرت، مقاومت، انگیزه- این فقط یک علامت تیک نیست-.

انگیزه‌ی مضاعفی هست که بتوانید یکی دو کیلومتر دیگر نیز بدوید-. نشان‌دهنده‌ی کار گروهی، اخلاقیات، و روحیه‌ی ورزشکاری هست- این علامت دائما به یادمان می‌اندازد که ‌”‌انجام‌اش بده (Just do it)”-.

چه اتفاقی می‌افتد که یک کفش کتانی، واقعا تبدیل به چیزی فراتر از یک کفش کتانی می‌شود؟.

چه چیزی دلیل می‌شود مصرف‌کننده یک مایو، کت، یا لباسی را بخرد که ظاهرا شبیه لباس‌های قبلی‌اش است؟

  علامت تجاری در عالی ترین شرایط‌ش

هیجان- یک  علامت تجاری در عالی ترین شرایط‌اش، به گونه‌ای با     مشتری     صحبت می‌کند که گویی عالی ترین و صمیمی‌ترین دوست‌اش سعی دارد وی را برای انجام کاری قانع کند.- و  علامت تجاری در صنعت مُد، از پرستیژ و شخصیت‌تان  نگهداری می‌کند، و به نما و چهره‌ی بیرونی شخصیت‌تان تبدیل می‌شود-.

تبدیل شدن به یک نماد شناخته‌شده و همه‌گیر برای طراحان نوظهور و برندهای کوچک، هدفی دست‌نیافتنی .(یا حداقل زیاد دور) هست- ولی فرآیند برندسازی چیزی فراتر از یک نماد هست-.

این فرآیند شامل ارزش‌ها، حرف‌ها، و گزینه‌های طراحی هست. که بسان خط و مسیری دائمی همواره به همراه محصول، نحوه‌ی بسته‌بندی و حضور برخط (آنلاین) تا آخر در جریان هست-.

فرآیند برندسازیِ خوب مانند تعریف کردن یک داستان هست –

انتقال پیامی سازگار و پیوسته، که مفهوم آن پیام در هر تکه‌ای از محصول موج می‌زند-.

چگونه در فرآیند برندسازی می‌توانید جایگاه  علامت تجاری مُد خویش را مستحکم کنید؟. ۱۴ کارشناس این مبحث را ارزیابی کرده‌اند- در ادامه‌ به حرف‌های‌شان که حاکی از رازهای برندسازی هست اشاره می‌کنیم:.

پیام اصلی تان را ایجاد کنید ،آن را جا بیندازید وسپس گسترش دهید.

۱- جویی ان‌جی

معاون بازاریابی، انجمن روزنامه‌نگاران بومی امریکا
“برندسازی در صنعت مد زیاد مهم و کلیدی است،

زیرا به متقاضی کمک می‌کند مشکل ابراز موجودیت فردی‌اش را از طریق پیام‌های‌ پیش‌فرض در متن لباس‌ها برطرف کند- .اگر نتوانید موجودیت خویش را به عنوان یک برند، و هویت‌ خویش را با ارزش‌های اصلی زیبایی‌شناختی منحصر به خودتان به متقاضی منتقل کنید.، به هیچ عنوان قادر نخواهید بود محصول‌تان را به آنها بفروشید-”.

”هر گاه وارد  علامت تجاری یا کسب‌وکار جدیدی می‌شوم

و تصمیم می‌گیرم در آن‌جا کار کنم، در شروع، آن  علامت تجاری را در سه کلمه (یا احتمالاکم‌تر! ) توصیف می‌کنم-. همه را دور هم جمع کنید و با حوصله، در مورد هر ویژگی خاصی که فکر می‌کنید متعلق به دنیای  علامت تجاری شما است، صحبت کنید-. بعد همه‌ی آن  موردها را کنار بگذارید تا این‌که به سه مورد (یا سه کلمه‌ی) مورد علاقه‌تان برسید-.

۲- یان وانگ

بنیان‌گذار، ایکس‌وای‌زِد امپرشن

“یک فرآیند برندسازی عالی می‌تواند

کمک‌تان کند به حاشیه‌ی سود بیش‌تری درست یابید- در صنعت مد، خیلی از اقلام شبیه یکدیگر هستند.- غالبا آدم‌ها محصول را زیادتر به خاطر  علامت تجاری و نام سازنده‌ی محصول خریداری می‌کنند تا خویش محصول-”.

بازاریابی دیجیتال در بازار امروز

“آدم‌ها زیادتر وقت‌شان را با گوشی‌ها و رایانه‌های‌شان سپری می‌کنند.- بازاریابی دیجیتال در بازار امروز زیاد موثر هست- به همین دلیل، اگر بخواهید آدم‌ها برندتان را به خاطر بسپارند، نحوه‌ی معرفی .و ارائه‌ی عالی محصول و محتوی به طور برخط (آنلاین) نکته‌ای زیاد کلیدی هست-.

برای شرکت‌های نوبنیاد (استارت‌آپ)، عالی ترین روش برای بالا بردن تعداد بازدید‌کننده‌ها استفاده از اشخاص تاثیرگذار اجتماعی هست.- تمام کاری که باید انجام دهید این هست که بازار خاص خودتان را پیدا کنید و محصول یا سرویس با کیفیت را به متقاضی ارائه کنید -.”

غالباً آدم ها محصول رابیشتر بخاطر  علامت تجاری و نام تجاریشان خریداری مبکنند تا خویش محصول.

۳- گِیل مک‌اینس

مدیر ارتباطات، استایلیست باکس

“داشتن یک  علامت تجاری قدرتمند که پیامی جذاب داشته باشد،

به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند با لباس یا لوازمی که می‌خرند، ارتباط برقرار کنند-

اگر مصرف‌کننده با  علامت تجاری ارتباط برقرار کند، .نقطه‌ی اتصالی بین‌‌شان به وجود می‌آید؛ شخصی که لباس  علامت تجاری خاصی را می‌پوشد، احساس می‌کند آن  علامت تجاری  قسمتی از وجودش هست.

یا حداقل مایل هست برداشت دیگران این‌گونه باشد.- آن‌چه می‌پوشیم نقش بزرگی در چگونگی برداشت دیگران از ما در نخستین نگاه ایفا می‌کند- هر قدر هم بخواهیم منکر این قضیه شویم.، ولی این حقیقت غیر قابل انکار هست که برداشت نخست زیاد مهم هست-”.

“فرآیند برندسازی باید از همان مراحل نخست آغاز گردد؛

از همان ابتدا، از نگرش کلی به محصول گرفته تا محتواسازی برای رسانه‌های اجتماعی،. تا چک تجربیات مشتریان و نحوه‌ی خرید از برندتان، ولی تمام این فرآیند باید از همان آغاز پیوسته و منسجم باشد-.

اگر مثلا دارای  علامت تجاری لوکس و منحصر‌به‌فردی هستید،. لحن بیان و تصاویرتان باید منعکس‌کننده‌ی همان لحن و احساس لوکس و تجملی باشد –

استفاده از رنگ‌های مشکی و طلایی، و لحن و زبان فاخر و باوقار.- یا اگر  علامت تجاری مستقل و کاملا قانونمند خوش‌نامی هستید، باید در تمام مراحل بازاریابی‌تان از رنگ‌ها و لحن سخن ملایم استفاده کنید-”.

برداشت نخست زیاد مهم هست.

۴- دان دل‌روسو

کارشناس مد و سبک زندگی و بنیان‌گذار بلا دان و LiveTheGlamour-com

“تمام یک کسب‌وکار به برندسازی وابسته است.، به ویژه کسب‌وکارهای مربوط به مد-  قسمتی از پیامی هست که می‌خواهید بسازید و به دیگران منتقل کنید-

برندسازی کُلیت برندتان را با شفافیت بیش‌تری توصیف می‌کند-

برندتان را در تمامی عرصه‌های اجتماعی منسجم و پیوسته نگاه دارید- به ظاهر، سبک، و رنگ مخصوص برندتان فکر کنید –

چطور دیگران تحت تاثیر این‌ها قرار می‌گیرند؟

در همان آغاز کار، از خویش بپرسید نخستین چیزی که یک شخص با دیدن برندتان به ذهن‌اش می‌رسد، چیست؟. وقتی در نهایت به تصویر کاملی از برندتان دست یافتید، آن را منتشر کنید.- هر قدر که فکر می‌کنید در بازاریابی‌تان موفق هستید، همواره سعی کنید آن را سه برابر کنید-”.

برندتان را در تمامی عرصه های اجتماعی منسجم و پیوسته نگاه دارید

۵- لین مای-لی هیلگارت

بنیانگذار، رییس و مدیر نوآوری، ووتِ کوچور

“مد تجلی بیرونی آن چیزی هست که درون هر شخص قرار دارد.-  پس همه چیزِ مد به برندسازی بستگی دارد- از طریق برندسازی در دنیا فریاد می‌زنید: اگر از درون مثل ما هستید، باید به همان شکل آن را از بیرون نیز بیان کنید.- برندسازی برای ما در زمینه‌ی تولید، همان رعایت اصول اخلاقی است؛.

رفتارها و پرداخت‌های منصفانه به کارگران است؛ و تیمی متشکل از زنانی هست .که همه چیز را با دقت زیاد برای متقاضی امتحان می‌کنند- جدی است، سرزنده و فعال است، مهندسی است، طبیعت هست-.

هم از قدیم الهام می‌گیرد و هم از آینده- همه چیز در مورد همین دوگانگی‌ها است، و این دوگانگی‌ها را همزمان برای محصولات‌مان حفظ می‌کنیم-

ما در محصولات‌مان از پوست هیچ موجود زنده‌ای استفاده نمی‌کنیم.- حفظ ارزش‌های طبیعت، ایثار و فداکاری نیست-.  نگهداری از زمین و طبیعت کار آن‌چنان دشواری نیست- این کار دلیل توانمندی و قدرت ما می‌شود-.

این کار تقلید و ظاهرسازی نیست-.

این کار در قلب ما، در روح ما، و داستان زندگی ما هست-.

خیلی مهم هست که از خویش بپرسید .“‌من به عنوان یک نام شناخته‌شده، چه چیزی دارم که فلان شرکت بزرگ ندارد؟‌”‌ چه جاهایی موفقیت‌های ما واقعی و طبیعی بوده هست و در مقابل، چه جاهایی موفقیت‌ّهای فلان شرکت جعلی بوده.و در چه جاهایی دچار شکست شده است؟.

این همان چیزی هست که باید با صدای بلند به همه بگویید-.

تبلیغات

همه‌ی ما در این شرکت، فعالانی هستیم که می‌خواهیم دنیای مد را به نفع حیوانات تغییر دهیم-. ما درحال‌حاضر، گروهی از زنانی هستیم که در بروکلینعلی‌رغم امکانات و منابع محدود نهایت سعی‌مان را می‌کنیم-.

این کار سرگرم‌کننده و پر از چالش هست- ما از هر چیزی الهام می‌گیریم و کارهای‌مان بر اساس تجربه هست-.

و ما عاشق کارمان هستیم- و این همان چیزی هست که می‌توانیم با همه به اشتراک بگذاریم؛ همان چیزی که احتمالاخیلی از شرکت‌های بزرگ نداشته باشند-”.

۶- کریس نِگو

مالک، نمایشگاه لِوِریج؛ شریک، امبلیش ان‌وای‌سی، هاوس آو جونیور، کریسپ دنیم، لیفتد انکورز و موسسه‌ی فوت‌ور

“رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در فرآیند برندسازی ایفا می‌کنند.

و نیز یکی از ارزان‌ترین راه‌های ایجاد  علامت تجاری هستند-. می‌توانید از طریق آن‌ها، تقریبا به طور رایگان به جمعیت و     مشتری     بزرگی دست پیدا کنید- یک شرکت گمنام تولید تی‌شرت که آگهی‌های کاغذی چاپ می‌کند،. می‌تواند با استفاده از صفحه‌های اینستاگرام شخصی‌شان مخاطبان وسیعی را به‌دست بیاورد-.

اینستاگرام یک رسانه‌ی تبلیغاتی جدید است،

یک تجارت جدید هست که در آن می‌توانید از دنبال‌کنندگان خویش به عنوان متقاضی استفاده کنید-

امروزه در این بازارِ سریع مد و لباس، مخاطبان تمایل دارند در هر لحظه جدیدترین محصولات را مشاهده کنند-

پس بسیاری از برندها بر اساس همین تمایل فعالیت و سعی می‌کنند .نفر اولی باشند که محصولات‌شان را در بازار به نمایش می‌گذارند-  و باید به این نکته نیز دقت بشود که آن‌چنان مهم نیست چه شخصی محصولات‌اش را نخست از همه عرضه می‌کند .– مهم این هست که چه شخصی محصول بهتر عرضه می‌کند-”.

مهم نیست که چه شخصی محصولش را نخست از همه عرضه میکند، مهم این هست. که چه شخصی محصول بهتری را عرضه میکند.

مد

۷- کارولین دلاکورته

بنیانگذار، باکس‌وود پرس

“مد سال‌های طولانی هست که یک صنعت آرمانی و ایده‌آل بوده هست . بر همین اساس، بسیاری از برندها، از شَنِل گرفته تا انتروپولوجی، چنان گروهی از دنبال‌کنندگان ایجاد کرده‌اند .که تنها تصویر نمادشان، احساس عمیقی از تعلق و وابستگی به     مشتری     الهام می‌کند-.

امروزه، این مجموعه‌های لباس، چیزی زیادتر از دوخت و پارچه هستند و تبدیل به فرهنگ شده‌اند. وبلاگ‌نویس‌ها و ستاره‌های تلویزیونی قدرت و تاثیر مجله‌های سنتی، برنامه‌ی تلویزیونی، و سلبریتی‌ها را ربوده‌اند. و به هر  علامت تجاری مشهور معنی و مفهوم تزریق کرده‌اند-

شخصی که به لوییز ویتون وفادار هست و کیفی با این  علامت تجاری در دست دارد،.

هزاران  علامت تجاری شناخته شده

غالبا ثروت و طبقه‌ی اجتماعی‌اش را به نمایش می‌گذارد، در حالی که یک شخص وفادار به  علامت تجاری جی کرو به خلاقیت و پیشرفت اشاره دارد. این‌ها همه پیام‌هایی هستند .که از فرآیند برندسازی به     مشتری     منتقل شده و در غالب هر یک از مصرف‌کنندگان به شکل یک پیامِ شخصی نمود پیدا کرده هست-”.

“در ده سال گذشته، شاهد رشد ناگهانی و چشم‌گیری در ورود شرکت‌های مد به بازار بوده‌ایم.- و در این وضعیت، تمایز و جدا شدن از صف پر ازدحام برندهای مشابه، بیش از پیش به یک چالش تبدیل شده هست-.

اگر نتوانیم محصول‌مان را به یک نام بزرگ منسوب کنیم،. هدایت مشتریانی که چشم‌شان و ذهن‌شان از بوتیک‌ها و مغازه‌های متفاوت اشباع شده‌ است، کاری حقیقتا دشوار خواهد بود-.

مشتریان همواره می‌خواهند مستقیما به مراکز خرید و خرده‌فروشی‌هایی بروند. که در آنها به سریع‌ترین شکل ممکن به قفسه‌ها و رگال‌هایی از هزاران  علامت تجاری شناخته شده دست پیدا کنند که هر یک از آنها برای     مشتری     خاصی تولید شده‌اند-.

تلاش برای تامین همه چیز برای همه‌ی افراد، به یک شکست فاجعه‌بار ختم می‌شود؛ مگر این‌که برندتان دارای شاخه‌های فرعی متعددی باشد.- مشتری/ننده‌ی خویش را بشناسید و عناصر فرهنگی مربوط به آنها را در محصول‌تان بگنجانید-.

لازمه‌ی این کار این هست که به اندازه‌ی کافی در مورد بازار و بازاریابی تحقیق و مطالعه کرده باشید، و بدانید این مسئله یک شبه اتفاق نمی‌افتد-”.

۸- مادلین چانگ.

سردبیر قسمت مد و سبک لباس، هافینگتون‌پست کانادا

“نمونه‌ی عالی از یک برندی که توانسته ست

هم‌اکنون چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی را درک کند، کلوین کلاین هست- آیا می‌دانید چند نفر هر روزه با پوشیدن سینه‌بند ورزشی و لباس‌های زیر این  علامت تجاری عکس‌های خویش را در قسمت کلوینِ مندر (#mycalvins ) در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند؟

این شرکت با به کارگیری مدل‌ها و سلبریتی‌های روز (نظیر جاستین بیبر و کندال جنر) و اشخاص تاثیرگذار در رسانه‌ّهای اجتماعی،  علامت تجاری خویش را به جدیدترین و راحت‌ترین شکل ممکن تبلیغ می‌کند

، و از این طریق در بازار تقاضایی به وجود می‌آورد که در نهایت به مطبوعات آزاد و تبلیغات وارد می‌شود- کلوین کلاین در آخرین پویش‌اش از اشخاص معروف و محبوبی‌ استفاده بشود که می‌توانند با اعتماد به نفس و افتخار کلوین را به تن کنند-”

تلاش برای فراهم کردن همه چیز برای همه اشخاص به یک شکست فاجعه بار ختم میشود

۹- اُدسا پالوما پارکر

سردبیر قسمت مد، گلوب‌اند مِیل

“برندسازی زیاد مهم هست

زیرا کمک می‌کند داستان محصولات‌تان را برای متقاضی تعریف کنید – یعنی پیام ارزش‌ها و چشم‌اندازهای‌تان را به راحتی به دیگران منتقل می‌کند، و کمک می‌کند تا عناصر کوچکی را که  قسمتی از شخصیت و تصویر بزرگ کسب‌وکارتان هستند، شفاف و برجسته کنید-”

“با صبر و حوصله برای این کارها زمان بگذارید! به نظر من، امروزه نوآوران و کارآفرینان با شتاب عمل می‌کنند زیرا می‌خواهند در این بازار شلوغ و سریع عقب نیفتند-

اگر پشت  علامت تجاری و کسب‌وکارتان معنی و مفهوم وجود داشته باشد

– که  و رسیدن به این شرایط کار یک شب نیست – جهان برای‌تان متوقف می‌شود و منتظرتان می‌ماند، زیرا واقعا ارزش آن را دارید-”

برند سازی کمک میکند تا عناصر کوچکی را که  قسمتی از شخصیت وتصویر بزرگ کسب و کارتان هستند ،شفاف و برجسته کنید

۱۰- نیک اِد

مدیرعامل، ایست‌آواِدن لندن

“مد تماما یعنی هویت و ایجاد صدایی قدرتمند که شما را یک سروگردن از سایر برندها متمایز کند-

مد یکی از رقابتی‌ترین بازارها است؛ و برای برندها زیاد مهم هست

که بدانند بازارِ هدف‌شان کجاست، می‌خواهند چه چیزی را به مشتریان ارائه دهند، و چطور به مقصد عاشقان مد تبدیل شوند- نیز دانستن این مسئله نیز زیاد مهم هست که چطور یک  علامت تجاری می‌تواند تکامل یابد-”

“توصیه‌ی من به برندهای جدید این هست

که با دقت در مورد بازار هدف تحقیق کنند و رقیب‌های‌شان را بشناسند- حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی یک ضرورت هست –

این روش برای فروش محصول و برقراریِ ارتباط با متقاضی هدف راهی حقیقتا کم‌هزینه و موثر هست- و زیاد مهم هست همیشه حواس‌تان به قیمت‌ها نیز باشد – اگر  علامت تجاری گران‌قیمتی هستید، باز هم لازم هست اقلام مقرون به صرفه‌ای را در صفحات خویش به نمایش بگذارید که بتوانند نظرات را به خودشان جلب کنند، زیرا بیش از پیش آدم‌ها در مجله‌های پرزرق‌وبرق به دنبال کالاهای زیر ۲۰۰ پوند می‌گردند-”

قدرت تفکر و طراحی همان چیزی هست که ، میتواند یک کسب و کار خوب را به یک کسب و کار عالی تبدیل کند

۱۱- هلن رایس

بنیانگذار و مدیر نوآوری، فازکو

“مد دائما در حال تغییر است،  پس برای برندها زیاد مهم هست

بتوانند به سختی در این دورنمای در حال تغییر برای خویش بازار اختصاصی ایجاد و از آن دفاع کنند- ب

ه دلیل طبیعت پویای مد، برندها همواره باید از شرایط خویش و بازار آگاهی کامل داشته باشند- آنها از طریق هر تصمیمی که در مورد برندشان می‌گیرند،

از انتخاب مواد اولیه گرفته تا طراحی، تولید، سرویس مشتری، موسسات فرهنگی و غیره، باید توانایی‌شان را در به تصویر کشیدن سبک زندگی که مخاطبین‌شان به آنها الهام می‌کنند، زیادتر کنند- همه‌ی این‌ها از ایجاد رابطه میان  علامت تجاری و مصرف‌کنندگان خبر می‌دهند-”

 

“برندها در همان آغاز کار باید با یک آژانس برندسازی مشورت کنند-

این کار به برند، بینشی را می‌دهد که از طریق آن بتواند عالی ترین استراتژی را برای خرید، تجارت، موقعیت‌یابی، لحن و صدا، و ایجاد تعادل بصری میان هویت گرافیکی و محصول اتخاذ نماید-”

“اگر رابطه میان  علامت تجاری و این آژانس در طول حیات  علامت تجاری حفظ گردد، قطعا شاهد نتایج زیاد خوبی خواهیم بود- این آژانس‌ها می‌توانند واقعا  علامت تجاری را در مسیر خویش به سوی دورنمای صنعت مد که دائما در حال تغییر است، هدایت کنند-

 آژانس‌های برندسازی

اگر آژانس‌های برندسازی مد از آغاز با  علامت تجاری همراه باشند، قطعا در ادامه‌ی روش با تاریخچه‌ی  علامت تجاری و آرمان‌های اصلی آن آشنا خواهند بود- این آژانس می‌تواند  علامت تجاری را در میان چالش‌ها هدایت کند و نیز تشخیص دهد چه وقت نیاز با بازآرایی و تجدید نظر دارد-”

“اکنون با آگاهی از این‌که زیادتر کسب‌وکارها به طور برخط (آنلاین) انجام می‌شوند، تولید محتوای جذاب بیش از پیش حائز اهمیت هست- در این قسمت نیز آژانس‌های برندسازی می‌توانند به یک  علامت تجاری کمک کنند تا قدرت بالقوه‌‌اش را به طور کامل بشناسد

باور داریم قدرت تفکر طراحی همان چیزی هست که می‌تواند یک کسب‌وکار خوب را به یک کسب‌وکار عالی تبدیل کند-”

برند ها از همان آغاز را باید با یک آژانس  علامت تجاری سازی مشورت کنند
برندتان را خوب بشناسید

۱۲- اندرو کوْیمبرا

طراح و مدیر نوآوری، اندرو کوْیمبرا

“وقتی می‌خواهید از صفر برای خویش نام و نشانی دست‌و‌پا کنید، مهم‌ترین نکته‌ این هست که برندتان را خوب بشناسید- آدم‌ها همیشه فکر می‌کنند می‌دانند دقیقا هدف‌شان چیست،

و با چه نیرو و انرژی می‌توانند به این هدف برسند، ولی به ندرت چیزهایی فراتر از اصول اولیه را ارزیابی می‌کنند- مشتریان‌تان چه کسانی هستند؟ هدف نهایی‌تان چیست؟ نام و نشان‌تان را در ۵ سال آینده چه طور می‌بینید؟ در ۱۰ سال آینده، چه طور؟

“این سوال‌ها احتمالاشبیه سوال‌های کلیشه‌ای دوره‌ی دبیرستان باشد، ولی در پایان روز یک مفهوم کلیدی در اختیارتان می‌گذارد که از طریق آن می‌توانید در زمینه‌ی تولید و ارتقای کسب‌وکار به شکلی صحیح و مناسب تصمیم‌گیری کنید-.

پاسخ این پرسش‌ها، به عنوان ابزار روزانه‌ی رسیدن به اهداف‌تان نقش مهمی ایفا می‌کند-”.

 

“آگاهی از این‌که چه شخصی می‌تواند به برندتان کمک کند،.

قسمتی از روند شناخت  علامت تجاری هست- من زیاد خوش‌شانس بوده‌ام زیرا حقیقتا توانسته‌ام. در زندگی روابط دوستانه‌ای با آدم‌هایی برقرار کنم که قابل اعتماد هستند و چشم‌اندازهای یک شخص معتبر و مدیر را دارا هستند-.

پیشنهاد می‌کنم یک  تیم  مرکزی از دوستان، یا مجموعه‌ای از آدم‌هایی را دور هم جمع کنید.که مهارت‌های‌شان نه تنها برای شما کارساز باشد، بلکه برای خودشان نیز مفید و موثر باشد- و این‌که بتوانند از یکدیگر یاد بگیرند و با هم رشد کنند-”.

“‌پرواِنزا و سِلین، دو برندی هستند که قدمت طولانی دارند.، و هر دو موفقیت‌های خاصی در قسمت لاکچری به‌دست آورده‌اند، و با این‌که مجموعه‌های‌شان فصل به فصل متفاوت و متمایز است، هم‌چنان واقعا تعادل عالی میان محصولات قدیم و جدیدشان برقرار می‌کنند-

علاوه بر آن، برندسازی‌شان به گونه‌ای کاملا طبیعی برای‌شان اتفاق افتاده، و منعکس‌کننده‌ی ارزش‌های‌شان هست-

آگاهی از اینکه چه شخصی میتواند به برندتان کمک کند ، قسمتی از روند شناخت برندتان است.

۱۳- سارا کونار

مدیر مسئول، ۲۹Secrets-com

“وقتی خریداران با دو گزینه مواجه می‌شوند، که مثلا این کیف دستی مشکی را بخرند یا آن دیگری را،.  زیادتر اوقات  چیزی را می‌خرند که اسم‌اش را زیادتر شنیده باشند؛.

به همین راحتی- همین مسئله پایه و اساس تبلیغات هست-. بنابراین، رساندن نام برندتان به همه‌ی مردم و انجام هر اقدامی که آن را منحصربه‌فرد کند، برای فروش‌تان ضروری و حیاتی هست-. و فروش نیز برای سر پا ماندن کسب‌وکارتان ضروری هست-.”

“امروزه با گسترش رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی چریکی بیش از قدیم موثر و کارساز هست- لازم نیست .برای شناساندن و رساندن نام‌تان به     مشتری     به عنوان یک شرکت مد، در تبلیغات گران‌قیمت مجله یا تلویزیونی هزینه کنید-.

همکاری با اشخاص تاثیرگذار یا ساخت رسانه‌ی اجتماعی با  علامت تجاری خودتان می‌تواند در پیشرفت کسب‌وکارتان زیاد موثر باشد- به علاوه، می‌توانید رسانه‌ی اجتماعی محلی داشته باشید، و با آن‌هایی که از برندتان حمایت می‌کنند، رابطه‌ای نزدیک برقرار کنید-.

و صرف هزینه‌ی زیاد در قسمت روابط عمومی و استخدام کارشناسان پر جنب‌وجوشِ مد که بتوانند لباس‌های‌تان را دائما گزینه‌ی اولی سلبریتی‌ها نگه دارند، فواید زیادی دارد- ولی، تاثیرگذاری ستارگان رسانه‌های اجتماعی نیز زیاد شگفت‌آور هست-”.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button