عملیات برندسازی

عملیات برندسازی چیست و چطور برندسازی به کسب و کار شما کمک خواهد نمود ؟

برند قوی و معتبر ، فراتر از یک نام تجاری Brand Name و لوگو Logo هست-

برای بسیاری از مدیران، طراحی و پیاده سازی یک استراتژی برندسازی منسجم یک برنامه جانبی یا غیرضروری هست – یا موضوعی هست که به هیچ عنوان تمایل به فکر نمودن در مورد آن را ندارند-

با این حال، نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده هست که شرکت‌هایی روی عملیات برندسازی خویش سرمایه‌گذاری نموده‌اند و توانسته‌اند که یک  علامت تجاری قوی ایجاد نمایند ، فروش و سود خیلی بیشتری از سایر داشته‌اند-

تعریف  علامت تجاری و عملیات برندسازی

به عبارت دیگر، تمرکز بر تعریف  علامت تجاری و عملیات برندسازی می‌تواند مزیت رقابتی برای محصولات و سرویس شما ایجاد نماید-

در ادامه به چک  بعضی  از  موردها زیاد مهم در خصوص  عملیات برندسازی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌نماید تا استراتژی برندسازی موثری را در کسب و کار خویش پیاده کنید-

عملیات برندسازی

  • تحقیقات بازار موثر پیش از شروع عملیات برندسازی

قبل از هرگونه تلاش برای شروع عملیات برندسازی ، باید برای سوالات اساسی زیر پاسخ مناسبی فراهم سازید :

  • آیا مشتریان از حضور علامت تجاری شما در بازار آگاه هستند؟
  • برند شما در مقام مقایسه با سایر برندها از نظر مشتریان ، چطور دیده می‌شود ؟
  • مشتریان شما چه خصوصیاتی را با علامت تجاری شما مرتبط می‌کنند؟
تحقیقات بازار Research Marketing ا

بزاری مهم برای کشف پاسخ برای سوالات هست- نیز آمار و اطلاعاتی خوبی را در خصوص موقعیت کنونی خویش، جمع‌آوری خواهید نمود که   میشود   برای عملیات برندسازی از آن استفاده نمود- تحقیقات  علامت تجاری  زیادتر اوقات  با مصاحبه از ذینفعانی مثل مشتریان و گروه‌های کانونی انجام می‌شود-

همچنین شما می‌توانید مشاوره برندسازی دریافت کنید  تا در نظرسنجی علمی از مشتریان به شما کمک نماید ، حتی می‌توانید از ابزارهای ارزان قیمت – و گاه رایگان – نظرسنجی آنلاین نیز بهره بگیرید-

  • ارائه ارزش منحصربه‌فرد USP
برند شما

قول شما به متقاضی هست- بنابراین، در عملیات برندسازی باید به دنبال ایجاد ارزش منحصربه‌فرد برای مشتریان باشید – چیزی که از بقیه برندها متمایز باشد-

به این سوال پاسخ دهید :

  • چرا مشتریان باید شما را از میان دیگر رقبا انتخاب نمایند؟
  • آیا محصول یا خدمت شما قابل اطمینان تر است؟
  • آیا طول عمر آن بیشتر؟
  • یا اینکه از قیمت رقبا ارزان‌تر هستند؟

در بخش‌هایی از بازار که سلیقه در انتخاب نقش مهمی ایفا می‌کند مثل مد، مبلمان و کالاهای مصرفی /  شیک بودن منحصربه‌فرد ، یک عامل متمایزکننده کلیدی هست-

  • انتخاب نام تجاری ( نام علامت تجاری ) که پیام کسب و کار شما را به وضوح بیان نماید

پس از شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان در خصوص محصولات و سرویس خویش، حالا زمان انتخاب نام  علامت تجاری هست-

نام برندی که پیام شما را به واضح و شفاف انتقال می‌دهد- بهتر آن هست که این نام ( نام  علامت تجاری / نام تجاری ) خاص باشد-

باید به اینکه توجه کنید  که به هر محصول یا خدمت نیاز به یک هویت  علامت تجاری متفاوت دارد- عملیات برندسازی به معنای تکرار نام شرکت نیست-

عملیات برندسازی و  علامت تجاری شدن بدون داشتن نام تجاری اصلا معنایی ندارد-

مثل اینکه چند فرزند داشته باشید ، اما همه را به نام خانوادگی خویش صدا بزنید-

  • برندسازی باید با ایجاد ارتباط عاطفی همراه باشد

بنا بر تحقیقات در حوزه زبان بدن ، در زمان صحبت بین دو شخص ، در حدود 90% از پیام‌ها از طریق ارتباطات غیرکلامی است، منتقل می‌شود-

مدیران بازاریابی حرفه‌ای و موفق مدت‌های مدیدی هست که فهمیده‌اند که اگر هیجانات و احساسات مناسب توسط کسب و کار به  علامت تجاری تزریق بشود ، کارایی  علامت تجاری بهبود و زیادتر کردن میابد-

هرچه عملیات برندسازی با عناصر احساسی و عاطفی همراه باشد

، حتما اثرگذاری آن بر     مشتری     زیادتر خواهد بود-

به همین منظور استفاده از برندسازی احساسی یک کار زیاد حرفه ای و اثربخش هست-

یک روش ساده اما زیاد موثر برای تقویت برندسازی ، استفاده موثر از انواع رنگ‌ هست-

به عنوان مثال، استفاده از رنگ قرمز یک حس ضرورت و فوریت را القاء می‌نماید، رنگ سبز مرتبط با فعالیت‌های زیست‌محیطی است، رنگ آبی برای آب و صنایع مرتبط هست-

این رنگ‌ها می‌توانند به تقویت یک نام  علامت تجاری موثر کمک بسیاری نمایند-

موسیقی در  بعضی  شرکت‌ها به‌منظور ایجاد هویت  علامت تجاری بکار گرفته می‌شود که به آن هویت صوتی / هویت شنیداری  علامت تجاری میگویند-

به عنوان‌ مثال، شرکت اینتل نوت های موسیقی را ثبت تجاری کرده هست که انتهای آگهی‌های تلویزیونی‌اش پراکندن می‌شوند-

  • برقراری ارتباطات دائم با مشتری

هنگامی‌که یک سازمان، استراتژی هویت و  علامت تجاری را به شکل موثری ایجاد می‌نماید، حتما باید به طور مستمر در “نقطه تماس” با مشتریان در ارتباط باشد ، از نکته در تبلیغات، علائم و نمادهای تجاری، فعالیت‌های روابط عمومی و … آن‌ها را پیاده‌سازی می‌نمایند-

کلید این کار بهره‌گیری از کارکنان هست-

بزرگ‌ترین حامی  علامت تجاری ، کارکنان سازمان هستند-

ایجاد کردن یک مدل عملیات برندسازی درون‌سازمانی ( برندینگ داخلی ) ، به سازمان کمک خواهد نمود تا نیروی انسانی به درستی  علامت تجاری را درک نموده و  علامت تجاری با آن‌ها ارتباط برقرار نماید-

در این حالت هست که نیروی انسانی سازمان به اندازه کافی با عملیات سازمان درگیر هست تا پیام  علامت تجاری را بتواند به مشتریان انتقال دهند-

چگونه اهمیت  علامت تجاری در ذهن متقاضی را زیادتر کردن دهیم

القای اهمیت  علامت تجاری در ذهن مشتریان هدف ، هدف نهایی تلاش های بازاریابی و تبلیغات یک شرکت هست-. این امر  زیادتر اوقات  با ایجاد تصویر تجاری برای تجارت یا محصول شما آغاز می گردد-.

با گذشت زمان ، با انواع اهداف و استراتژی های برندسازی، مشتریان درک میکنند .که  علامت تجاری شما عالی ترین ارزش را به آنها ایجاد مینماید-.

برندینگ

یکی از مهمترین و اساسی ترین اهداف بلند مدت بازاریابی ، برندینگ شرکت یا محصولات هست-.

استفاده از تکنیک های تبلیغاتی برای ایجاد شهرت خاصی هست که بتواند مورد توجه مشتریان هدف قرار گیرد-.  پس اهمیت  علامت تجاری در نزد متقاضی به برنامه ریزی واحد بازاریابی بستگی دارد- جهتنمونه :

  • Lexus خویش را به عنوان یک علامت تجاری اتومبیل لوکس برای افرادی از طبقه متوسط با درآمد متوسط توسعه داده هست-.
  • Targetیک خرده فروشی مد ، پوشاک و کالاهای خانگی هست-
  • Wal-Mart علامت تجاری خویش را با فروش محصولات ارزان قیمت ساخته هست-.

صرف نظر از این تصویر ، مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات و خدماتی را خریداری کنند که ارزش پیشنهادی. مشخصی را ارائه دهند در مقایسه با آنهایی که دارای عدم اطمینان یا پیام های مختلط هستند-.

نقش تحقیقات بازار در ایجاد اهمیت برند

تحقیقات بازار برای زیادتر کردن اهمیت  علامت تجاری تجاری مهم هست .، زیرا هرچه زیادتر در مورد انگیزه مشتریان خویش اطلاعات داشته باشید ، جذابیت بیشتری برای آنها   میشود   ایجاد نمود-.

شناخت نحوه نگرش مشتریان در مورد محصول شما یک عامل زیاد مفید هست-. به عنواننمونه ، مشتریانی که محصولات لاکشری سطح بالای بازار را خریداری می کنند  زیادتر اوقات  انتظار دارند. سطح بالایی از سرویس را دریافت کنند و قیمت بالایی را پرداخت کنند-.

درک این موضوع به شما کمک می بشود .تا پیشنهاد بهتری برای متقاضی محیا ، مزایای خوبی به وی معرفی و سود مناسبی کسب کنید-

بر فواید  علامت تجاری تأکید کنید

تبدیل یک خریدار عادی به یک متقاضی وفادار که از نظر عاطفی به  علامت تجاری شما گره خرده باشد ،. عمدتا در بین مشتریانی هست که ارزش حس شده از برندشان در سطح بالایی هست- به بیان دیگر سطح درک اهیمت برندشان بالاست-..

شناخت ویژگی ها و مزایای محصول یا سرویس ترجیحی بازار هدف به شما کمک می بشود .تا پیشنهاد خویش را بهینه کرده و مفهومی از محصول را که با علاقه بازار نزدیک هست ، ترویج دهید-..

به عنواننمونه ، به عنوان یک کافی شاپ برتر ، مشتریان شما ممکن هست .مزایایی مانند کیفیت طعم ، دانه های قهوه برتر و سرویس سریع به متقاضی را ترجیح دهند-..

درگیر نمودن کلمه زیاد مهم در حوزه مدیریت  علامت تجاری

“درگیر نمودن” در اوایل قرن بیست و یکم به کلمه زیاد مهم در حوزه مدیریت  علامت تجاری تبدیل شد-.

درگیر نمودن متقاضی با  علامت تجاری با استفاده از ارتباط مستقیم. و تعاملی با وی – فروش شخصی ، ایمیل و و بازاریابی تلفنی از اشکال رایج و سنتی ارتباطات بین شخصی هست.-

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک مفهوم و اهمیت تعامل با  علامت تجاری را به طور قابل توجهی گسترش داده اند-.

مشتریان در این مکانهای اجتماعی بی درنگ به سرعت جابجا می شوند. و با دیگران تبادل تجربیات می کنند- حضور در عرصه رسانه های اجتماعی به شما کمک می بشود تا مستقیماً مشتریان را درگیر خویش کنید. و به بحث های منفی را پیدا و از خویش دفاع کنید  زیرا که می تواند از طریق دهان به دهان  علامت تجاری شما را تحت تأثیر قرار دهد-.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button